Sunday, August 30, 2009

oLd scHooL : triButE 2 frEnsHip.. :)


hehehe... tetba lak aku tringat citer2 old school msa aku kat Kolej Negeri Kuala Pilah @pn lbh d knali sbgai KNKP... :)

bknnye apa, aku tringat msa aku chating ngan Mr Fizzy 2 ari yg lps... citer2 n then trkuar ar citer2 old school nie... :)

al-maklum ar kmi kn 1 kolej msa mda remaja... :))


antara yg mngamit pristiwa msa wat prsmbahan (aku lpa ar tuk apa) kmi smua d mnta tuk wat prsmbahan.. kmi d bgkn ngan kump msing2.. n aku msa 2 1 kump ngan CT Semah, Kak Long Mazira, FT, Nort n Z.. :)


yg aku pling xdpt lpakn msa kump Mr Fizzy nie, sbbnye ada 2 sbb... sbb yg prtma kump dia nie ada sorang nmanye RAM n Mr Fizzy nie sndri awlan nmanye adalah HAR.. so, smua org knal dorg nie ngan nma "HAR RAM" :)

laie 1 sbb, nie mmg kalo sape2 yg trlbat ngan mnggu nie msti tringat kelagat dorg br2 nie brlakon sbgai Hang Tuah n Hang Jebat Versi Moden.. yg pling xdpt lpakn dialog C Ram yg sbgai Hang Jebat nie... (mgkin gak ar dia trslh dialog, aku pn xpsti ar) dia blh ckp mcm nie :
"KALO TUAN HMBA XMO TRUN, HMBA AKN BOM RMAH HAMBA"
msa dia lfazkn dialog 2, smua 1 dwan gmat ngan ktawa... mnakn xnye, ada ke kalo Hang Tuah xmo trun dr umah 2, c Hang Jebat nie nak bom umah dia sndri bknnye nak bom umah c Tuah.. :)
laie 1, msa kump aku wat ltihan citer Bwang Mrah Bwang Ptih, nie antara Nort n Z.. yg c Nort nie d bg pranan Sultan n c Z lak pmbntu sultan.. yg klakarnye, bler c sultan nie (Nort) mlafazkn dialog dia, msti dia akn kta "Patik" sbgai gnti dri dia.. pdhal diakn sultan.. ptutnye dia kna ar ckp "Beta".. bler bg lak dia bwk wtak pmbantu sultan, dialog dia blh lak dia sbut "Beta".. jenuh gak ar kite org btulkn... kite org pn xtau ar apa sbbnye... xtau ar dia nak wtak yg mna 1.. alih2 kalo aku xclap dia bwk wtk pmbantu sultan.. tp alhamdullilah ar dia blh lak sbut "patik" kalo dia bantai sbut "Beta" dah ar jd mcm citer c Tuah n c Jebat td... :))
(sory nort) ;p
laie 1 yg aku xdpt lpakn msa ada 1 kali 2,(aku pn lpa gak mggu apa) ;p
kmi d mnta wat prsmbhan mewkili kursus yg kmi ambik..(tp xblh +ngan boi) :)
msa 2 kump aku iaitu bdk2 Sijil Sains Komputer (prempuan) wat pemntasan brtajuk "Black Metal" sbbnye msa 2 ngah hangt citer2 dah blck metal nie..
yg mnjd msalahnye, abiz aje pementasan, esknye kump kmi d pnggil olh MPP sbbnye, msa pemntasan 2 ada ar adengan mrokok, n yg bwk wtak dak black metal nie btl2 "sdut" rkok yg d pnjam kat mmber2 lelaki klas kite org... msa dlm ltihan, kiteorg hnye kta "lakonan" aje tp mna ar kite org tau yg dak black mtal nie btl2 sdut.. :)
so, esknye kna ar "crmah" ngan akak2 MPP nie..
mmm.. apa laie eik? hah nie psal ngan lect2 kiteorg.. kite org nie jnis yg ska melepak kat tngga dpn opiz bler tme nak g klas.. kiteorg tnggu ar smpai lect 2 kua dr blik dia n ikut ar dia msuk klas.. smpaikn lect 2 kta "kmu smua nie mcm ank itik plang ptang tau x? asyik ikut sy aje tiap kali nak g klas... kamu smua xblh ke tnggu sy kat dlm klas??" (miz 2 aku lpa ar nma dia.. tp dia ajar kiteorg subject Pascal) ;p
sbut2 psl Pascal nie, aku tringat dlu.. msa kalo dlm lab wat program Pascal nie.. kalo org lain ar msti nak brlmba2 xmo slah @pn brlmba2 nak cikit mlakukn error dlm program 2, tp kiteorg nie mmg pelik.. sbbnye kiteorg nie "brlmba2" nak "kire" sape pling bnyak error!! kalo sape yg cikit error 2 dah kire klah ar... :)) (ada ke ptut???) ;p
nie laie 1 citer yg wat aku xprnh lpa.. ada ar mmber2 aku nie yg kuat mngigau.. tp nsib baik ar bkn yg brljn dlm tdo hnye "mnyanyi" dlm tdo.. ;) dah 2 nyanyi lgu Shiela On 7 lak 2... ;)
(sape 2 eik?? kalo yg dok dorm Dahlia(besar) sure knl ngan bdk nie...) ;p
ok ar, kalo nak citer psl bnda2, smpai esk pn xabiz.. n pd mmber2 KNKP yg ambik KURSUS SIJIL SAINS KOMPUTER (under UPM), korg mmg bez sgt2.. pd yg ambik KURSUS SAINS KOMPUTER (under UPM), korg pn bez trutamanye zulic n kak uya.. pd yg lain 2 trutamanye bdk2 dorm ngan aku DAHLIA (bsr), Juha n Sill korg pn bez gak.. :)
pd mmber2 aku msa 1 kump orentasi, aku rndu msa orentasi ngan korg!! ;p
pd lect2 aku, senior2... korg pn bez wlaupn kekdg korg nie agak POYO n KEREK.. :)
n pd smua mmber2 KNKP (tristimewa wat bdk2 SIJIL SAINS KOM) :-
" As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
Come whatever
We will still be
Friends Forever"
n AKU RINDU KORG N MSA2 KITE KAT KNKP DLU2....!!!!

Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

No comments:

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)