Wednesday, February 15, 2012

Review Novel : Awak Suka Saya Tak??


salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan.. ^^

alrite, arie nie aku nak review novel : Awak Suka Saya Tak?? sebelum nie aku teruja nak beli novel ni bila aku baca review daripada Kak Azz.. :)
dan.. aku apa laie, memang teruja sakan ar kan?? dan macam semalam aku cakap, aku tetap beli dekat Shidah @ My Biz Santai Shop.. :)

dan, aku pun mula lah membaca novel nie bila aku dah abis membaca novel paling bosan yang aku baca.. sila rujuk kat entry semalam.. =.="

aku sebenarnya dah tak sanggup nak meletak kan tahap keterujaan aku tinggi sangat.. takut kecewa.. jadinya, bila aku mula membaca, aku dah start tak boleh nak berhenti.. aku rasakan kalo aku berhenti macam tak best aje.. bila nak stop aje terasa macam " apa jadi lepas nie eik??" maka sambung semula.. dan benda tu berulang2 hingga ar tamat novel tu.. :)

jalan cerita sempoi terasa macam bukan baca novel aje.. ada part sedih, kita pun turut sedih walaupun control air mata.. :p
part lucu, aku gelak sendiri macam orang mereng aje... novel yang tebal 1000++ helaian tu macam nipis aje sebab best kan?? :)
dan dalam 2 hari setengah aku langsai membaca novel tu.. dan aku tanpa teragak2 aku promote kat member2 aku yang kaki giler novel macam aku gak.. :)

walaupun harganya agak tinggi Rm 35 (aku beli ar) tapi berbaloi sangat.. :)
cerita yang seakan2 islamik tapi cara penyampaian nya berbeza.. lucu, sedih, tegas dan ego.. semuanya bergabung menjadi satu dan itulah istimewa nya AWAK SUKA SAYA TAK? :)

meh baca sinopsis nya pulak.. ^^

" Saya tak pernah tinggalkan awak. Walaupun awak jauh, saya dapat melihat awak. Walaupun awak jauh, saya dapat merasa kehadiran awak. Walau pun awak jauh, saya dapat mendengar awak. Saya sentiasa di sisi awak. Awak sentiasa di sisi saya, di sini…" Hilman Yong
" Don’t worry, I won’t kiss you. Saya tak cium sembarangan gadis. Saya tak ada selera dengan gadis biadab dan sombong seperti awak. Cik Zulaikha….saya nampak kehampaan di wajah awak. You really want me to kiss you. I can feel it. I can see it. From your eyes… your lips. Tetapi seperti saya cakap tadi, saya tak selera dengan orang biadab. Ciuman saya tidak semurah itu. Hanya untuk gadis yang bertuah dan terpilih saja." Damien Yong
" Saya akui saya gembira bersama Mr Damien..saya tak boleh menyembunyikan perasaan saya……tetapi perasaan saya terhadap Mr Damien sepertimana kita bersentuhan di malam itu. Boleh saling melihat, saling bersentuh, saling bercium…..tetapi hanya di dinding kaca….ada batas dan sekatan. Yang tidak boleh dipecahkan……walau cuba dipecahkan…pasti kita akan cedera..ditusuk atau dihiris . Itulah Islam. Yang menjaga maruah dan kesucian sesuatu hubungan. Hanya hubungan halal yang boleh melenyapkannya." Intan Zulaikha











Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

2 comments:

Cik Azz said...

:-)

Akak baca sampai 5 kali sbb nak bagi faham betul2... Itupun susah jugak nak faham sbb khayal dgn Hilman.. hehehe...

p/s: Teringin nak jadi Intan... ;)

Cikgu Khairul & Kak DiL said...

same like my love story~but too bad~he's not muslim </3

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)