Monday, October 1, 2012

Meredah Lumpur Demi SI Ikan... ^^


salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan... :)

hehehe.. semalam aku bersama2 ngan en suami pulang ke kampung untuk melakukan aktiviti menangkap ikan bersama2 ngan family en suami.. :)

walaupun hasil tangkapan tak berapa nak besar, tapi nampaknya matlamat tercapai.. semua orang pun gembira bila meredah lumpur untuk menangkap ikan yang bersembunyi di dalam lumpur.. ^^

bagi aku, nie adalah pengalaman pertama aku tengok.. dah 29tahun aku hidup.. sangat "bandar" rupanya aku nie.. =.="
1st time tengok dorang tangkap ikan guna tangan, 1st time tengok dorang meredah lumpur tanpa sebarang pengalas kaki.. perghhh... boleh tahan gak dorang nie dalam otak aku.. :)
tak takut kena sengat ngan ikan sembilang ke?? tak takut kaki kena benda2 tajam ke??
tapi Alhamdulillah nampaknya kaki mereka semua terselamat daripada sebarang kecederaan... ^^


en suami dan sepupunya sedang meredah lumpur..


Sedang "Aim" ikan yang bakal menjadi mangsa tangkapan en suami... =)


Hasil tangkapan mereka.. ^^


ikan sembilang afrika..



lepas penat meredah lumpur, kita hilangkan dahaga dengan air kelapa muda... fresh from the tree gitu... =)







Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

2 comments:

cheryna zamrinor said...


Ya Allah...adik aku nieh! Itu biasa sayang...itu adalah biasa!

Lps nieh kena gi cari homestay kat kg2...gi sana join semua aktiviti. buat macam hanimun. syok!

tp jeles...byknye ikan. kg en. suami itu benarnya di mana?

Unknown said...

hehehe...
kak sha... sy mna penah camtu?? nie 1st time lor.. :p
kg en suami kek kolo pilah nun... ^^

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)