Tuesday, August 3, 2010

Review Novel : Cinderella Cinta.. :)


Kredit Gambar Kat Aku Sendiri :)

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyihatkan dan menyenangkan.. :)

ok kali nie mau review novel Cinderella Cinta yang telah selamat aku langsaikan pada minggu lepas.. dalam busy2 pun, aku sempat gak melayan novel nie... :p

Tajuk : Cinderella Cinta
Penulis : John Norafizan
Bilangan Muka Surat : 488 Helai
Terbitan : Creative Enterprise Sdn. Bhd (CESB)
Harga : RM 23.90
Sinopsis :

    Demi Tuhan aku cuma mahu mendapatkan kembali cintaku yang telah lama hilang. aku cuma mahu melihat sayangku walau buat kali terakhir. aku tidak mahu apa-apa lagi kecuali hakikat bahawa kasih kita akan bertaut kembali. jangan tinggalkan aku dalqam rindu yang tak bertepian ini. benarkan aku hilang di dalam keabadian cintamu dan restu yang membahagiakan kita selamanya.
    Jika kau pergi, maka aku tidak dapat bernafas di dalam dunia yang kejam ini. aku tidak akan mampu mengharunggi hari demi hariyang menyakitkan ini. hanya cintamu yang menjadikan aku tegar. hanya engkau yang membuatkan mentariku berputar di atas paksinya. hanya engkau...

Review Aku Pulak :

   Aku suka akan kesungguhan watak utamanya iaitu Lara Mia.. gadis melayu yang berdarah kacukan melayu dan tinggal di Britain.. menjadi sukarewati Mercy Manchester.. semangat kentalnya dalam emngahrunggi hari2 yang di anggap "derita" kerana di tinggalkan Sang Kekasihnya iaitu Edri dan menghadapi tuntutan kasih sayang daripada temannya sewaktu kecik dahulu iaitu Victor Adam.. sanggup ke Pakistan kerana mendapat tahu yang Edri kesana.. sanggup menutup hati dan jiwanya demi Edri walaupun pada hal dia tau yang dia tak akan bertemu Edri di sana.. 
    tapi, di sana menanti pelbagai dugaan dan cubaan.. bagaimana dia bertemu dengan insan2 yang berhati kejam dan bagaimana dia bertemu semangatnya iaitu Fatimah, seorang wanita yang bersifat keibuan.. 
    yang aku tak suka, memula jalan citernya asyik berkisarkan mengenai cinta Lara Mia yang tak kesampaian.. yang menderita mengenangkan Edri yang tinggalkannya 3tahun yang lalu.. so.. jalan citer agak bosan bagi aku ar.. bila masuk plot di Pakistan, aku gemarkannya.. semakin seronok untuk di baca.. hinggakan nak tinggalkan sebaris ayat pun akan rasa tak best.. ^_^
    aku suka watak Lara Mia.. semangat juang nya memang boleh di buat contoh tapi bukan semangat juang terhadap kekasihnya Edri.. semangat juang mempertahankan hak wanita yang di tindas di Pakistan.. bagaimana dia bertungkus lumus mengadakan kelas tuk kanak2 perempuan dan kanak2 lelaki tuk mendapatkan pendidikan setaraf dengan mereka2 yang tinggal di kawasan bandar.. :)
    so... kalo korang nak tau bagaimana kesudahannya, korang boleh ar baca sendiri.. adakah Lara Mia akan terima Victor Adam ataupun dia akan kembali kepada Sang Arjunanya iaitu Edri yang entah kemana menghilangnya?? ataupun dia akan tetap dengan pendiriannya bahawa atie hanya di miliki oleh Edri aje dan tak mau bukak atienya untuk insan lain?? :)

kalo nak bagi bintang, daripada 10 bintang, aku berikan 8 bintang.. 
dan sekarang aku ngah bertungkus lumus mengabiskan novel ini 


citer nie pun bagus gak.. dah lepas setengah buku aku abiskan.. rasa macam tak nak stop pulak.. tapi aku terpaksa stop sebab byk keje... :(

ps : Rindu Yang Tak Terucap.. Amat Payah Menahan Rindu Itu..Tapi Amat Manis Bila Rindu Itu Terurai Kelak... ^_^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

3 comments:

umi_e said...

Salam... kak e 'dah malas' nak baca novel :p

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

sukanyaa dia bca novel ye.. hehhe
feeling habissss :)

~LP Lum~ said...

umie : hehehe... sy xblh tnggalkan minat yg satu nie... :)

bulan : hehehe.. suka suka... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)