Saturday, August 7, 2010

Review Novel : Rindu Tak Terucap.. :)



Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? harap2 semoga korang akan sentiasa sihat2 sokmo... :)

ok... novel review again... :)
kali nie novel yang menjadi pilihan (cehwah) adalah :

Tajuk : Rindu Tak Terucap
Penulis : Nurhayati Ishak
Bilangan Muka Surat : 760 Helai
Terbitan : Creative Enterprise Sdn. Bhd (CESB)
Harga : RM 32.90
Sinopsis :

"Ku gagahi kaki ini... walaupun langkahku kian payah"
Indahnya sang bunga pasti layu jua akhirnya. Indahnya cinta kekal hingga ke hujung nyawa. Saat cinta mula berbunga, hati yg layu menjadi ceria.

WA AINI- Terima kasih cinta, utk segalanya kerana mengajarku erti bahagia. Kau berikanku lagi kesempatan utk kusemai cebisan kasihku.
Namun cinta jua membuat aku dihimpit rasa bersalah dan kesal yg sukar difahami oleh sesiapa. Saat cintaku terpaksa dilukai dan dikhianati. Hati yg luka berdarah.. biar kutanggung sendiri.

HAIQAL - Sayang.. tak terucap rinduku padamu. Kau ibart bayang-bayang indah yg sentiasa menemaniku. Tanpamu aku kehilangan arah. Sepi yg tiada penghujungnya... meambah lara di hatiku. SAyang... hadirmu jua membuka ruang-ruang kosong di hatiku walaupun kau tercipta bukan utkku. Namun kutemui jua cinta yg abadi.

WA AIMIN - Terima kasih Tuhan kerana memberi peluang utkku bersama dgnnya. Nkmat cinta yg KAU anugerahkan tidak ternilai harganya.
Ain... Abg amat menyayangimu. Andai diberi peluang sekali lagi, akan kubahagiakan dirimu selamanya.


Review Aku Pulak :

 aku suka akan watak Wa Aini.. seorang gadis yang tabah dalam menjalani kehidupannya sebagai seorang anak angkat bagi kuarga En Ainul Jamal serta isterinya Puan Salwa.. walaupun hanya dia, ibubapa serta abang sulung mereka sahaja yang megetahui akan status Aini sebagai anak angkat, kasih sayang mereka tak pernah berbelah bagi terhadap Aini.. hinggakan anak2 kandung pasangan ini merasa tak berpuas hati tapi mereka tak pernah menyisihkan Aini kerana bagi mereka, Aini adalah adik kandung mereka.. kasih sayang itu setara..

watak Haiqal pun aku suka.. lelaki cina yang memeluk Islam.. lelaki cina yang sentiasa menjadi bayang2 Aini.. walau kemana Aini pergi pun, Haiqal atau Ah Kuang akan ada di situ.. ibarat seperti telah di jodohkan antara mereka.. :)

kisah cinta yang tak dapat di satu kan kerana ada perkara yang terjadi... kalo nak tau apa, korang kena baca sendiri ar... citer nie memang best... dalam 10 bintang aku bagi 9 bintang... :) 
memang tak menyesal korang melabur tuk membeli novel nie... :)

ps : Doakan Aku Tuk Arie Ini Eik... ^_^
Aku Perlukan Sokongan Teman2 Ku Serta Insan2 Yang Aku Sayang... :)





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

3 comments:

intanurulfateha said...

kak, pnjam kak buku tu
kite x mmpu nk beli novel
mahal~
klu baju x pe huhuhuhu

Azuan said...

jarang baca novel huhuu...

Asri Alam said...

tak berapa minat baca novel. tp suka kata-kata header tu ada perkara yang tidak mampu dikatakan secara lisan.. itu sebabnya aku jadi blogger :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)