Friday, April 1, 2011

Pemakaian Tudung Zaman Sekarang.. :)

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan.. :)

aku sebenarnya nak beri pendapat aku mengenai cara pemakian tudung zaman skang nie..
aku tau, aku bukannya alim sangat dan aku sedar yang aku sendiri pun pkai tudung tak menutup bahagian dada seperti yang di wajibkan bagi seorang muslimah..

tapi, aku just nak share pendapat aku aje.. aku pernah menulis mengenai Tudung On Off.. tapi kali nie bukan mengenai tudung On atau pun Off.. aku nak share pendapat aku mengenai fesyen bertudung skang yang di gah gah kan oleh kebanyakkan anak2 muda zaman sekarang..

bila aku jelajah blog2 perniagaan terutamanya blog2 yang menjual tudung, sure ar ada yang membuat tutorial mengenai cara pemakaian shawls atau tudung.. sometimes aku tengok cara dorang pakai tu macam orang2 mental aje.. serabai tak tentu hala.. nak2 yang mengelarkan diri mereka FASHIONISTA.. 


bukan nak kutuk ataupun apa eik, cuma pandangan daripada seorang.. mungkin orang2 mcm aku di katakan KOLOT kerana tak mengikut peredaran zaman atau fashion yang terkini dan ter-hot atau ter-in...


aku mengaku, aku memang tak memakai shawls yang ngah hot atau yang ngah in skang nie.. aku lebih selesa menggunakan tudung bawal.. tapi jangan ingat aku tak tau jenis2 tudung yang ngah hot atau in di pasaran.. :p


berbalik pada pendapat aku mengenai cara pemakaian.. kalo korang katakan pemakaian yang di uar uar kan oleh mereka2 yang mengelarkan diri mereka FASHIONISTA nie hot atau in, tp bagi aku tak langsung.. macam orang giler ada ar..


tak percaya korang boleh surf mana2 blog yang wat tutorial pemakaian shawls.. korang teliti sendiri cara pemakian dorang (terutama yang mengelarkan diri mereka FASHIONISTA).. tak kemas langsung, serabai sana sini, macam orang hilang akal..
hilang kecantikan, kehalusan, dan segalanya mengenai shawls tersebut...


pikir2 kan ar eik.. bukan nak kutuk atau apa.. cuma pndangan peribadi cuma... :)







Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

3 comments:

Abang Zam said...

biase lah tu..tudung dah banyak fesyen dah sekarang..makin hot pulak

ni abang ada buat entry pasal tudung jugak dulu : Mendidih Bersama : Gadis Tudung Moden

Yasminhamid said...

akak masih setia ngan tudung bawal.. lebih sesuai rasanya bila time keje..

Lady ZubaidaH said...

Salam Linda,
Setuju dengan pendapat u.Bukan setakat serabai je tetapi tidak mengikut cara pemakaian yang betul sebagai seorang muslimah.Kita sendiri mahu ingatlah nak ikut trend yang hot kat dunio kemudian berjuta2 hot kat akhirat atau biarlah kat dunia nie orang kata kolot tapi kita menutup aurat ikut standard yang Allah tetapkan...:)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)