Thursday, September 8, 2011

Kegilaan Aku Terhadap Novel Semakin Meruncing... ^^



Salam n eellopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan.. masih dalam bulan Syawal dan masih laie banyak orang yang membuat rumah terbuka.. ^^

ok ar sebenarnya aku nak citer pasal KEGILAAN aku.. meaning kat sini bukan nya aku gila, atau gila meroyan atau sebagainya.. tapi kegilaan aku terhadap buku.. bukan bermakna kalo baca buku boleh gila.. tu memang gilanya penyataan tuk mengelak kan korang membaca.. ^^

ye ar, macam korang kan ada kegilaan atau hobi yang sangat2 korang gemar lakukan.. ada yang gila memasak, ada yang gila kan aktiviti lasak, ada yang gilakan modified kete mahupun moto, ada yang gila mengumpulkan paper bag dr pelbagai jenis kedai sama ada luar mahupun dalam negara, ada yang suka atau gila kan sesuatu yang pelik2.. tapi aku harap tak ada ar yang gila nak kumpul bf atau gf.. ^^

ada orang kata, membaca nie macam ibarat membazir.. sebab nya sekali dah baca buku tu, kita akan simpan.. tapi bagi aku, ianya suatu pelaburan yang menguntungkan.. nak tau kenapa?? sebabnya, bila kita membeli sesuatu bahan bacaan terutamanya novel atau pun buku2 ilmiah atau majalah2.. jangan di buang.. kita simpan.. buat koleksi.. macam dulu aku suka kumpul majalah Jenaka Rama.. skang mana ada kuar laie majalah tersebut?? kan ke retro?? ^^
aku kumpul majalah Ujang, mungkin skang pun ada ujang tapi Ujang skang ngan Ujang yang lama amat berbeza sekali aku baca.. macam dah tak ada "kimia" atau tarikan nak membuatkan aku gelak bila membaca.. :(

aku kumpul novel2.. bahasa melayu mahupun bahasa inggeris.. dan aku ada novel Lagenda Budak Setan yang 2nd edition.. skang novel tu cover dah lain.. ^^
macam tu gak novel2 lama yang skang agak sukar nak jumpa.. kecuali kita gi beli kat website2 2nd hand atau kdai2 yang menjual barangan2 terpakai.. ^^

aku pun gilerkan camera.. tapi aku bukan giler bergambar.. aku suka mengambil gambar.. suka mengabadikan gambar2 atau tempat2 yang pernah aku jejaki.. aku pun pelik camne dorang yang suka cam-whore nie kan?? ambik gambar2 ala2 cute then upload.. kalo aku memang xjd ar.. =)
tapi tak boleh nak cakap kan, tukan kegilaan atau kegemaran dorang.. ^^

apa pun jangan ar pulak ada yang kegemaran melampaui batas2 kemanusiaan.. :)
berpada2 gak walaupun macam aku nie ngah teruja mengusha novel2 yang ada di blog My Biz Santai Shop a.k.a Shida
 tempat aku selalu order buku2.. ^^  
dan Books For Charity a.k.a Kak Ida mata aku sangat2 rambang.. walhal aku ada laie 4 buah buku yang "masih dara" belum aku sentuh laie.. =.="

ps : Laie Tinggal 17 Hari Sebelum My 2nd Phase.. Aduhai.. Sangat2 Berdebar2... ^^


Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)