Thursday, October 20, 2011

Kamek Ke Sarawak Last Part

Salam n eelloopp semua~
alrite2 sambung part terakhir dalam episod Kamek Ke Sarawak.. Part 1Part 2Part 3 dn now the last part.. :)

macam biasa ar kan, hari akhir akan di gunakan sebagai hari untuk mengabiskan duit.. shopping time..tapi aku tak ada ar nak ber shopping bagai sebabnya aku tak suka bershopping selain shopping NOVEL.. :p

memula kami di bawa ke kilang membuat kek lapis yang terkenal di Sarawak iaitu Dayang Salha Kek Lapis.. kat sini di jual 2 jenis kek lapis.. 1 kek lapis menggunakan mentega dan satu laie menggunakan 100% butter.. for sure ar kan yang butter sangat2 sedap.. dan harganya lebih sikit daripada yang mentega.. tapi best wei.. :)

dan kat sini kalo beli RM100 ke atas akan di berikan 1 kek lapis percuma.. :)
di sediakan jugak tester untuk korang rasa sebelum membuat pilihan membeli.. kalo bagi aku, nak aje aku beli semua sekali... :p

kami memilih untuk membeli mna2 yang tersedap... dan aku pun ada membeli kek asli sarawak iaitu Kek Hati Pari.. :)
kek nie menggunakan prune dan kismis hitam.. rasanya masam2 manis dan amat2 sedap.. kalo korang beli memang tak menyesal.. :)

lepas memborong kek, kami ke kilang membuat pasu pulak.. :)
owh~ kat sini memang kesukaan mak aku.. dan aku pun membeli 2 buah pasu.. satu untuk aku punya dan satu laie aku bagi kat Mama En.Tunang aku.. :p

kat sini gak aku membeli TERBALOI sejenis jajan yang di perbuat daripada sagu rumbia.. ada macam2 perasa tapi tour guide kami kata, better beli yang original punya sebab itu baru asli rsa terbaloi.. :)

dah penat tengok2 pasu sambil2 makan terbaloi, kami terus ke restaurant untuk makan tengah hari.. :)
pas kenyang kita mulakan bershoping laie.. kali nie ke Main Bazaar.. kat sini korang boleh tawar menawar tapi jangan sampai melampau ar kan.. :)
ada jual lada hitam, lada putih secara borong.. ada jual t-shirt2 kenangan, ada jual cenderamata2 dan macam2 laie ar.. :)

pukul 4.45 petang, tour guide kami menghantar kami ke Kuching Internasional Airport untuk bertolak balik ke Kuala Lumpur.. maka berakhir sudah perjalanan percutian aku ngan family ke Kuching Sarawak.. ^^

kat bawah nie ada sikit gambar2.. ^^

 

Cat Statue At China Town


Cat Statue Kat Bandar Kuching


Sungai Sarawak Dan Penambang Nya


Astana


Dewan Undangan Negeri Sarawak


Dalam Fairy Cave


Dalam Wind Cave
 

ps : Next Year Planning.. Chinese New Year Kelantan, May Hanoi.. ^^ 








Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

1 comment:

m4rilyn said...

p klantan jangan lupa singgah wat siam kat Tumpat..tgk patung buddha paling besar kat Asia

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)