Friday, October 28, 2011

Cemburu Buta Vs Cemburu Celik... ^^


Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan agar korang berada di dalam keadaan yang tenang dan baik2 aje... :)

lama tak update lak rasanya..hehee.. apa sebab?? sebabnya satu aje MALAS.. ahaks~ apabila vitamin "M" mula menjalar, makanya semua keje pun tak akan menjadi satu pun.. betul tak?? bek korang cakap betul.. :p

alrite, mau citer pasal CEMBURU atau cakap omputihnya JEALOUS.. :)
pernah tak korang rasa cemburu?? ada tak?? jangan cakap tak pernah.. tak kisah ar, cemburu pada kejayaan org lain atau pada kekasih atau pada adik beradik atau suami/isteri..

bagi aku cemburu nie satu penyakit yang berbahaya sekali.. nak tau pasal apa?? ye ar, kalo dah jenis cemburu nie, segalanya menjadi negatif.. cuba korang cemburu tapi salurkan pada cara yang positif.. contohnya kalo korang cemburu pada kejayaan sesorang, cuba korang usaha ngan lebih gigih laie tuk bersaing ngan cara yang positif tuk berjaya sana macam orang yang korang cemburu tadi.. tapi jangan ar plak, bila cemburu korang gie bomohkan dia plak.. tu tak molek tu.. berdosa.. jangan ar nak tambahkan dosa yang sedia ada.. :)

bagi aku plak, selama aku hidup nie, aku tak pernah rasa cemburu ngan siapa pun termasuk lah kekasih aku sendiri hinggakan teman2 aku pangil aku bodoh.. aiyok, camne nak jealous kalo aku tak dapat nak buat?? bukan boleh di buat2 perasaan jealous nie.. ^^

tapi hingga lah satu hari nie, aku terasa CEMBURU plak ngan... =.="
bad me!! tapi mungkin gak sebab tak pernah rasa maka perasaan itu bukan menjadi jealous tapi perasaan itu menjadi sedey.. :(
mood terus ke laut.. susah gak aku nak punggut balik mood dan perasaan aku yan tercicir tu.. :)

tapi Alhamdulillah.. bila aku tenang, aku cuba salurkan perasaan negatif tu ke arah yang positif plak.. aku katakan pada diri aku sendiri, aku tanya pada diri aku sendiri kenapa aku boleh rasa macam tu.. satu jawapan yang sangat pasti dan ianya berulang2 macam pita rakaman.. 

AKU SAYANG DIA. JADI AKU CEMBURU. TAPI AKU TAK PATUT CEMBURU KERANA AKU TAHU YANG DIA ADALAH HAK AKU.. dan akhirnya, aku membuat kesimpulan bahawa KEPERCAYAAN, KESETIAAN dan KETULUSAN HATI serta KEIKHLASAN HATI adalah KUNCI yang UTAMA dalam apa jua keadaan.. :)

dan aku cuba jadi seorang yang POSITIF dalam apa jua keadaan gak.. :)
bak kata Dato' Dr Fadzilah Kamsah, 
Salurkan Perasaan Yang Negatif Tersebut Kepada Yang Positif.. Jadilah Seorang Yang Positif... ^^ 
 jadi..... marilah kita bersama2 jadi seorang yang positif walau dalam keadaan apa jua.. :)


ps : Aku Bukan Yang Sempurna Tapi Aku Cuba Untuk Lakukan Yang Terbaik.. ^^






Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)