Friday, December 2, 2011

Cara Baru, Mudah, Cepat, Jimat Tapi Hasil Amat Memuaskan

Salam n eellooopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan... Jumaat laie.. ^^
esok sabtu, aku cuti separuh arie sebab pagi aku nak ke umah pengantin.. teman sekelas aku sewaktu di SKGG ( Sekolah Kebangsaan Kampong Gelam)... ^^

alrite jika semalam aku ada post mengenai ini, dan sebenarnya baru aku tau yang nak ambik gambar close up atau macro/micro nie memerlukan speedlight... aku mna ar ada benda alah tu.. jadinya salah seorang member photog aku mengesyorkan menggunakan cara seperti di bawah.. jimat(tu yang penting) dan mudah di dapati serta hasilnya amat memuaskan... :D

aaaP1010066cupdiff.jpg

P1010067bowldiff.jpg

Kredit ke dua-dua gambar pada Basic Macro Photography Tutorial :)

atau.....


Kredit Pada Ini.. Amacam?? kreatif dan inovatif tak dorang nie?? :D


dan semalam sewaktu aku post gambar bunga nie... Mr ARC telah memberikan komen dengan menggunakan perkataan baru iaitu...

"Chromatic Aberration"

dan korang boleh baca mengenai apa maknanya di sini.. Menurut Cik Wiki.. ^^
thanx yo Mr ARC atas term baru tu... ^^

ps : Selamat Maju Jaya Buat Diri Sendiri Di Dalam Bidang Close Up/Macro/Micro... ^^
(psycho giler aku nie) :p 








Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

No comments:

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)