Thursday, December 22, 2011

Jangan Berduka.. Ikhlaskan Hati Menerima Segala Ketentuan-Nya.. :)

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadan yang menyenangkan.. ^^

lama tak mencoretkan apa2 yang panjang kat teratak buruk aku nie.. no mood and my hand still need a "rest".. =.="

ok ar nie antara lagu yang paling aku suka suatu ketika dahulu (ayat.. tak boleh blah):p
konon2 masa muda remaja ar kan.. masa tu aku paling minat lat lagu2 My Chemical Romance nie.. lagu yang paling aku tak boleh lupa, I Don't Love You.. lagu tu ar yang menaikkan semangat aku suatu ketika dulu.. tapi itu citer lamaaaaa... so tiada dendam mahupun sakit atie atau apa aje.. ^^

masing dah bahagia ngan kehidupan masing2.. dia ngan wife dia dan aku dengan En.Cinta a.k.a En.Tunang aku.. dan insya Allah tahun depan aku akan jadi MRS.Cinta lak.. :D
jadi bagi sape2 yang pernah gagal dalam bercinta tu, aku nasihatkan korang jangan ar terlalu mengharap pada bekas kekasih kita tu.. tak ada gunanya pun.. sebab aku dulu pun pernah mengalaminya dan pernah berharap macam tu gak.. tapi bila aku pikir pikir balik, apa yang aku lakukan suatu masa dulu tu hanyalah perbuatan SIA SIA dan BODOH.. 

korang sedey2, nages2 bagai nak tercabut biji mata.. tapi bekas kekasih korang HAPPY dan dah siap ada penganti laie.. apa tak bodoh namanya tu?? bodohkan?? kita mengharap bagai nak mampus kat dia, dia bagai nak rak happy ngan kekasih baru.. WTF!!

aku akui, sebelum nie memang aku bodoh.. aku degil.. aku hanya pentingkan diri aku sendiri.. sanggup tutup pintu hati aku untuk orang lain demi mengharapkan yang lama.. sanggup mengecewakan insan lain sebab tak boleh terima kenyataan.. sanggup deactivated FB semata2 tak nak tengok muka bekas kekasih.. apa gilernya aku masa tu pun aku tak tau ar.. =.="

dan apabila aku nekad melupakan bekas kekasih aku bila tau dia dah ada penganti tapi dia tak mau bagitau sebab nak jaga hati aku.. buat apa aku nak rebutkan seorang lelaki yang terang terang dah tak mau kat aku laie kan?? makanya terjadi lah kenekadtan aku meng-activated FB (hingga sanggup buat My Big Sis Prince Adnil kecewa tahap gaban ngan aku).. dan bila aku pergi bercuti ke Bandung Indonesia.. kat sana aku nekad melupakan segalanya.. terima seredha yang mungkin atas ketentuan Ilahi dan sewaktu aku menaiki kapal terbang untuk pulang ke tanah air, aku cakap kat diri aku sendiri "Aku Redha Ngan Apa Yang Terjadi..Kenangan, Kau Tinggal Di Sini Dan Jangan Sesekali Kau Datang Kepadaku Semula.. Ya Allah, Aku Berharap Dan Aku Terima Segalanya Dengan Seikhlas Hatiku"

dan... alhamdulillah... aku BERJAYA.. aku happy dengan kehidupan aku.. aku happy ngan kerja2 yang aku lakukan.. aku happy dengan segala2nya tapi hati aku KOSONG sebenarnya.. :)

sehinggalah aku jumpa semula ngan En.Cinta.. dan alhamdulillah.. En.Cinta berjaya membuatkan diri aku happy seperti mana dulu.. bukan happy yang pura2 tapi benar2 happy.. aku bahagia mengenali beliau.. :)

akhirnya.. selepas menyulam kasih selama 1 tahun, kami di tunangkan atas restu kedua2 belah pihak.. ^^
insya Allah bakal di satukan kelak..  :)
(I LOVE YOU ABG~) :)
itulah kehidupan, ianya ibarat seperti drama.. kita pengarah, kita penulis skripnya , kita jua pelakonnya.. kita yang membawa bagaimana jalan cerita kehidupan kita.. kita kita rasakan dengan berharap pada yang dah tak sudi tu sebagai suatu perkara yang indah, buatlah.. tapi sebenarnya perkara itu adalah perkara paling bodoh yang kita pertahankan.. :)

percayalah cakap aku, segala apa yang terjadi pasti ada hikmahnya.. kita hilang sesorang yang kita paling sayang tapi kita akan di pertemukan dengan sesorang yang bakal sayang kita lebih daripada kita sayang dia.. :)

nasihat aku, bagi yang tengah sedey2 putus cinta tu.. tak payah ar sedey sangat.. jangan jadi pendendam.. ikhlaskan hati kita untuk terima segalanya dan Insya Allah, Allah akan berikan ganjaran yang terbaik buat hambanya yang sabar dan ikhlas menerima ketentuan qada' dan qadar Nya.. :)

ps : Jangan Sedey2.. Meh Layan Lagu Teenagers Nie.. ^^



credit : youtube.com






Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

No comments:

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)