Monday, December 26, 2011

Seharian Di Kampung En Tunang... ^^

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakam moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan.. ^^


Credit Kat Aku Sendiri... ^^
gambar pokok petai di waktu petang di kala selepas kehujanan.. ^^

yup, sabtu yang lepas aku ikut En.Tunang aku balik kampung dia.. makan buah-buahan, kenal2 ngan lebih2 mesra ngan ahli kuarga bakal mentua aku.. walaupun dah kenal dah mesra tapi nie lebih mesra.. :D

sejak aku jejak kaki kat bumi Kampung Dioh tu, hujan turun ngan lebat sangat hingga ke petang.. konon2 plan nak pusing kawasan kampung dengan En.Tunang tuk snap mana2 gambar2 yang cantik2.. al-maklum ar kampung En.Tunang nie berdekatan ngan kawasan hutan dan bukit bukau.. tapi malang nya hujan turun sangat2 lebat dan segala plan tergendala.. =.="

aktiviti yang boleh di buat, duduk2 makan buah-buahan sambil bercerita.. penat bercerita.. penat makan buah, makan pulak pengat durian gula enau.. (kalo aku tak silap nama gula tu ar) :p

best gak.. sebab selalu mak aku guna gula melaka yang biasa tu aje.. atau brown sugar yang buat kek atau kuih muih aje.. yang nie gula nya len.. so ada ar rasa kelainan nya.. ^^
lepas makan pengat, hujan pun dah berhenti seketika.. tapi waktu dah petang sangat.. makanya, hanya gambar yang terhad aje yang dapat aku snap.. :)
dan.... dalam banyak2 pokok yang ada kat kawasan tu... pokok petai nie gak yang menarik di mata aku.. :)

aku pun tak tau ar nape.. tapi pokok nie memang nampak cantik.. sebab hanya pokok nie aje kot yang tinggi yang len rendah2.. aku pun tak tau ar.. tapi pokok nie memang nampak menarik.. ^^

nanti lah, jika ada keizinan tuk aku kembali ke sana semula di kala waktu yang cerah, insya Allah aku ingin keliling kampung tuk snap laie macam2 gambar.. al-maklum ar, kampung aku bukan kampung pun.. nenek sedara aku tinggal kat taman perumahan.. :)

ok ar.. aku out dulu.. insya Allah, lain kali aku tulis laie.. ^^

ps : Aku Penghitung Hari Bulan Yang Setia~ ^^


~Droplets Of Water~
nie bukan kat Dioh, nie kat umah aku kat PD.. ^^










Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

1 comment:

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Dah agak dah.. Tu mesti pokok potai.. hehehe...

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)