Friday, December 30, 2011

Review Filem : Ombak Rindu Yang Sendu Aku Menontonnya~

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan koga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan.. :)

Jumaat sudah.. sekejap aje seminggu berlalu dan dalam minggu nie pelbagai dugaan datang.. aku REDHA~
redha apabila mendapat berita mengenai nendaku yang di masukkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban pada petang selasa kerana mengalami sesak nafas dan peparu berair.. dan sehingga entry ini ku tulis, beliau masih berada di dalam wad dan sedang menantikan rawatan susulan oleh pihak hospital..
apa jua yang terjadi, aku doakan moga nendaku akan kembali pulih seperti sediakala.. AMIN~

lupakan citer nendaku yang sedang sakit.. kembali kepada tajuk entry aku kali nie.. 


REVIEW FILEM: OMBAK RINDU YANG SENDU AKU MENONTONNYA~

semalam aku menonton filem pecah panggung yang di katakan mengutip berjuta2 RM sepanjang di tayangkan iaitu OMBAK RINDU.. dan kesenduan aku menontonnya adalah bukan sebab munasabab yang filem itu sangat sedey ok... aku sendu sebab filem itu amat mengecewakan aku~ :(

kalo tak silap aku pernah menulis mengenainya dulu di sini.. sewaktu itu konon2 aku sangat TERUJA nak menonton antara filem yang di adaptasikan dari novel kegemaran ramai nie.. 

dan apabila semalam aku menontonnya di sini, aku sangat KECEWA ngan filem tersebut.. nyesal tak sudah rasanya tunggu lama2 sebab nak buffing tak mau tersekat2 tapi apa yang aku dapat?? 

aku tak tau di mana silapnya filem tersebut atau aku ke yang tak ada perasaan?? aku banyak baca tentang review member2 aku yang dah menonton filem nie.. ramai yang cakap sampai nages2 bila kuar panggung.. sampaikan tengok banyak2 kali pun tetap gak nages2..

aku puas ar ulang tayang filem nie semalam.. hampeh sungguh.. langsung aku tak ada feel dan langsung tak ada walau setitis pun air mata aku kuar.. benar2 ar aku nie tak ada perasaan~
apa sebab pun aku tak tau, nak cakap jalan citer nya tak bagus?? pelakon2 nya tak best?? tak HOT?? atau cara penyampaian yang tak menarik?? tah ar.. tapi lakonan MAYA KARIN memang macam tak kena aje.. (sebenarnya mana2 filem pun lakonan dia sama aje) =.="

bagi pendapat peribadi aku sendiri, naskah Ombak Rindu nie amat2 menarik.. aku tak tau ar bagi orang lain, tapi bagi aku ianya sebuah naskah yang menarik.. tak terlalu complicated sangat ngan jalan ceritanya.. tapi malangnya.. filem yang di adaptasi sangat2 kecewa~

bukan sekali aku menonton filem nie, berulang kali dan berulang kali jua aku cuba untuk menyelam kesedihan IZZAH, atau MILA mahupun HARIZ.. berulang kali aku cuba mencari di bahagian mana yang boleh membuatkan aku terasa dengan lakonan mereka2 ini walaupun untuk sedetik cuma.. berulang kali aku cuba menyelam jalan ceritanya, mencuba meletakkan diri aku di dalam watak2 tersebut tapi malangnya tiada apa yang mampu aku rasakan.. tiada apa yang mampu untuk aku banggakan..

jika kita mendengar Original Sound Track (OST) filem nie, kita dapat merasa apa kesedihan yang ingin di sampaikan.. tapi bila dah menonton filem nie, jangan terlalu berharap pada kepuasan yang kita impikan... =)

thanx to Mr Papanda Rajin yang share link kat FB semalam.. seb baik tak bazir duit aku gie beli VCD atau DVD tak kira ar yang original atau yang pirate pun.. ^.^

ps : Kenapa Tidak Mengambil 100% Penceritaan Dan Mengapa Perlu Di Ubah Suai?? =.="










Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

1 comment:

Cik Azz said...

Penulis novel tu pun tak puas hati bila banyak sangat pengubahsuaian dilakukan..

No komen la pasal filem ni.. Tapi mmg takde minat nak tengok.. Nak tengok kat youtube pon takde selera.. ;)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)