Friday, December 31, 2010

Review Novel : Baju Pengantin Mak Andam





" Aleeya dan Zain berjumpa di majlis perkahwinan pelanggan Kak Ana. Mereka asalnya bukannya sebulu. Namun kalau Zain dah menghulurkan salam perkenalan, Aleeya pun tak adalah nak jual mahal sangat. Jalan Ajerlah. Sebab Aleeya bukan jenis orang yang sombong tak bertempat.

Aleeya dan Zain bermula sekadar kawan biasa, kemudian mereka mula masuk fasa teman tapi mesra. Zain kata sayang. Zain kata cinta. Tapi Aleeya blur tak tahu nak kata apa sebab dia tak tahu apa yang dia rasa. Yang dia tahu dia fobia untuk jatuh cinta sebab takut kene tinggal, dia takut kecewa macam pernah dia lalui sebelum ini. Dia jadi sangat keliru.

Tiba-tiba badai datang melanda. Dari teman tapi mesra jadi musuh yang langsung tak boleh tengok muka. Jauh di mata, perlukah jauh di hati juga? Namun ribut taufan itu, rindu tetap bertandang di hati, sayang sudah sedia bertenggek di jiwa. Kenapa dibina tembok ego di antara dua hati ini jika bahagia itu sudah berada di depan mata?

Lalu siapakah yang harus mengambil inisiatif untuk menyelamatkan hubungan ini? Biar simpul dileraikan, biar kusut yang dilembutkan, biar yang serabut dirapikan, Biar jadi wangi macam sediakala. Aleeya? Zain? Kak Ana? Rozy? Azizul? "

ok ar.. tu sinopsis novel yang aku rembat kat Cik Shidah.. :)

tajuk nya : Baju Pengantin Mak Andam
Bilangan Muka Surat : 540 helai
Harga : rm 18 tapi kalo beli ngan Cik Shidah ada less 10%... :)
Penulisnya : areila sahimi

Salam n eeelloopp korang semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga2 korang semua berada di dalam keadaan yang menyenangkan... :)
Jumaat sudah dan Jumaat ini adalah Jumaat yang terakhir bagi Tahun 2010.. :)
dan tau ar korang sedang enak2 bercuti umum kan?? ^.^
tahniah buat pasukan Harimau Malaya yang menang dalam Piala Suzuki Rabu Lepas... :)

dan rabu lepas jua aku berjaya tamatkan novel kat atas tu... ^.^

Review Aku :

hehhee.. ok ar.. jalan citer pun tak berapa berat dan pusing2..

ayat sempoi2.. boleh wat aku gelak sendirian berhad membaca.. :)

tak terlalu banyak bab2 flash back.. ada pun just 2 atau 3 perenggan aje.. ^.^

watak2 pun tak terlalu banyak sangat.. hanya ada 5 atau 6 watak aje.. jadi tak de ar terasa buhsan kan?? :)

aku bagi 10 bintang tuk novel nie... ^.^

ps : Aku Suka Bila Aku Membaca Nove Tanpa Henti Terlalu Lama... ^.^









Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

1 comment:

Azuan said...

aku tak suka bila aku membaca novel tanpa henti terlalu lama...hihi..

ak tag kamu tuk kontes...

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)