Tuesday, December 7, 2010

Entry Khas : Kanak2 Tuk Di Sayang.. Bukan Tuk Di Dera...



Salam n eelloopp korang semua~
apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan... :)

arie nie selasa sudah... :)
7 hb Desember 2010.. betapa cepatnya masa berlalu?? sekejap aje dah ujung tahu 2010 dan sekejap aje dah masuk tahun 2011.. sangat2 cepat.. pejam celik, pejam celik dua tahun seperti yang di janji kan akan menjelma.. Insya Allah~ doakan ar eik... :)

aku bukan nak citer pasal 2 tahun itu.. aku nak citer pasal kempen yang berlangsung di Fb arie tu.. kempen mencegah keganasan keatas kanak2.. :)

yup2.. semakin arie kita dengar semakin ramai kanak2 yang terbiar.. kanak yang terbuang, kanak2 yang di dera dan sebagainya,.. sape yang ada Fb sure tau mengenai kanak2 yang di dera oleh pembantu rumahnya sewaktu pembantu rumah tersebut memandikan kanak2 tu.. huhuhu... amat amat amat KEJAM!! kalo dah tak mau keje, bek ar berenti aje.. jangan seksa kanak2 yang tak berdosa tu.. ZALIM sangat2!! apa perasaan mereka?? aku pernah menulis mengenai perkara ini.. 

kenapa kanak2 yang menjadi mangsa?? mereka tak bersalah apa2 pun.. walaupun mereka nakal, tapi bukan cara sedemikian mengajar mereka.. macam aku pun tak gemar akan kanak2 tapi aku tak pernah lak nak mendera dorang.. setakat pukul tu ada ar, atau cubit.. tapi kalo dah sampai kes di klasifikasikan sebagai kes penderaan tak tergamak aku...

ada gak kanak2 yang di dera bukan aje fizikal mereka.. malahan mental mereka di dera dan yang lebih menyedihkan penderaan seksual terhadap mereka nie.. korang yang mendera secara seksual kat kanak2 nie memang giler.. apa salah ar budak2 tu hingga korang ternafsu kat dorang?? 

yang sangat2 hiba apabila yang melakukan penderaan seksual itu adalah ahli keluarga kanak2 tersebut.. demn~
korang tak terpikir ke, yang budak tu adalah amanah Allah pada korang?? korang tak terpikir ke budak itu adalah sambungan zuriat warisan korang?? korang tak terpikir ke yang budak itu adalah darah daging korang?? kenapa tergamak korang lakukan sedemikian pada mereka??

ok ar.. tak mau berleter panjang2.. korang pikirkan ar.. bak kata kempen di Fb arie tu..
Change your profile picture to a cartoon from your childhood and invite your friends to do the same. Until Monday (Dec 6), there should be no human faces on facebook but an invasion of memories. This is for violence againts children...
dan aku telah memilih kartun kegemaran aku iaitu DORAEMON.. yup.. banyak kenangan mengenai doraemon nie.. :)


ps : Apa Pula Kartun Kegemaran Korang?? ^.^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

2 comments:

Ain Suka Biru said...

aku guna gambar Pocoyo. hahaha!

Pocket said...

pocket nak tukar ninja tetel lah.
jap nak cari gambar yg proper sikit :D
(Xbesh sikit pasal ninja tetel tak seksi)

kanak kanak tak patut didera..

tapi kalau diorang duk cucuk cucuk makcik pakai payung sambil tergelak gelak lucu diperakarangan masjid malam 27ramadan..

bukan saja tak berhenti bila dilarang,
malah makcik tu lari, diorang lari kejar!!

pocket jugak tangkap sorang..
kengkawan dia dok tengok.
budak tu dok meronta ronta..
pocket tampar wajah nakal itu banyak kali.

punya la banyak kali sampai tangisan nya bukan lagi raungan, tapi hanya teresak esak seperti gadis sunti gagal SPM. sebab dia tak larat lagi nak nangis.

humph!! jahat ker pocket? patut kan?

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)