Tuesday, January 19, 2010

Kenalan, Kawan, Teman & Sahabat - Mana satu pilihan anda??


sumber gmbar : 123Greetings.com



Salam n eelloopp smua.... :)
wah2... arie nie aku nak kongsi citer aku psl kawan2, teman2, sahabat2, kenalan2 n lelain ar... mlas ar plak nak citer psl cinta skang nie.. sbbnya, aku pun xde pun ngah bercinta.. so kalo asyik nak citer psl bnda yg dah lpas, sure kenagisan aku nie kang.. bnjir lak kat sbn nie ngan air mata aku... so arie nie aku nak citer bnda2 yg dah lpas, tp epynya... :)

bg aku, Kenalan, Kawan, Teman & Sahabat adalah berlainan.. aku xtau ar korg pikir mcm mna.. :)

sbbnya... memula sure ar Kenalan kn? kalo xkenal mna nak cinta.. (cehwah)
mknanya, kalo xkenal mcm mana nak tau org 2 ok ataupun xkn? mesti ar Kenalan menjuarainya..

then, bila dah kenal, baru ar naik peringkat seterusnya iaitu Kawan.. hah, kat sini ar kita akan lebih rapat n blh share apa2 ngan dia tp msih ada batasnya.. so paham aje ar... ada bnda yg kita msih kna rahsiakan dr dorg nie... :)

pas 2, Teman.. teman nie pgkat dia tnggi skit ar dr Kawan, sbbnya msa nie mmg dah close.. so, apa jua rahsia yg pd pringkat Kawan td kita rhsiakan, blh ar d bncangkan.. tp msih dlm proses sikit2 aje.. xsmua.. n msa nie ar kita mula pham sikap Teman kita 2 mcm mna... :)

n last sekali, Sahabat.. yup sahabat adalah pringkat trtinggi sekali.. dengan dorg nie ar kita blh kongsi segala2nya.. sedey ke, epy ke.. apa2 pun ar.. pd pringkat nie ar kita bnar2 memahami sikap sahabat kita bg2 jua sebaliknya.. ngan dorg nie jugak ar kita kekdg akan brtukar prasaan tuk menjd "syg lebih"... ;p

mksud aku, syg sorg shbt yg brtukar kpd syg lbh dr sorg shbt.. tp AWAS! ngape aku ckap mcm 2?? sbbnya ada segelintir insan yg dah kita iktiraf sebagai shbt sukar nak tima kita sbgai keksaih dorg.. wlaupun, kita mgkin brkongsi segalanya, mempunyai minat atau hobby yg sma, tapi perasaan kita tetap berbeza..

ada yg kata sorg shbt xblh nak jd sorg kekasih n ada lak yg ckp ianya xkisah.. sbbnya msing2 dah phm benar sikap memsing.. xperlu lg nak adakan minggu suai kenal g2.. :)
tp bg aku, selagi aku dah iktiraf dia sbgaim shbt aku, dia tetap mnjd shbt aku dunia & akhirat.. andainya dah d tentukan aku ketemu jodoh ngan shbt aku sndri, aku redha.. at least aku xskar nak suai dri aku... ;)
tp kalo blh, aku xnak sbbnya aku xingin "perkara" dlu berulang kmbali hinggakan aku kehilangan shabat aku hingga skang..... sgt ar sedey~

ok ar xmo nak sedey2 lg... kn ke aku ckp nak citer yg epy2 aje?? ;p
skang nie pun aku dah ada kawan2 yg berkongsi minat ngan aku iaitu kawan2 blog aku... :)
pada Bro Pocket, Dak Tedi, Sis Sha, Sis Azz, Uncle Google, Dak Miera, serta yg lelain 2, korg mmg bez!! Super Duper Bez!!
bila aku akan jd mcm korg semua eik???? :-?

k ar mau smbung hobby baru aku.. ;)
esk aku smbung lg kalo aku ada citer bez eik.. kalo x, aku jenguk2 aje ke umah2 korg eik.. :)
bye... bye... bye.. ok.. bye now.... ;)

ps: huhuhu... xsbr nak turn 72 taun bulan mengambang nie... :p







Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

4 comments:

cik EPAL said...

sila sambung hobby baru :)

MiSsy BlaCk RoSe said...

hai~
teman baru di sini..
jemput ke page saya ye.

google said...

huhuh pilihan pakcik sudah tentu le kamu.. tuan blog nih...huhuhuhu

~LP Lum~ said...

epal : hehehe... thanx... :)

black rose : akan d lawat nnti... thanx melawat page sy.. :)

google : walawei... trharu sungguh den nie pokcik... amacih ar sbb pilih den... :p

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)