Friday, July 23, 2010

Kawen : Belum Tiba Masanya Laie... ^_^



Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang amat menyihatkan dan mengembirakan... :)
pertama sekali, aku ingin memohon seribu kemaafan kerana tak sempat tuk menjegah umah2 kalian dua tiga arie yang lepas.. banyak sangat keje yang eprlu aku langsaikan.. dan bila petang, aku pulak tak ada mood sebab terlalu penat... mohon maaf...

ok, Jumaat telah tiba.. penghulu segala hari nie membawa 1000 keberkatan wat kita semua.. :)

kali nie aku mau citer pasal kawen.. hehe.. skang kan ke musim orang bertunang dan kawen.. macam teman blogger aku nie Mizz Amy, yang dah selamat menjadi tunangan Mr.Kidd arie tu.. Tahniah eik Amy... :)

so, aku bukan nak citer yang aku pun nak kawen atau bertunang dalam masa yang terdekat nie.. aku belum puas meng-enjoy-kan diri aku laei sebagai seorang anak dara... :p
mau kumpul duit dulu.. ye ar, tak kan nak harapkan duit mak dan ayah aku semata kan?? mak dan ayah aku ada laie tanggunggan yang len.. adik aku masih ada seorang.. so.. aku cakap kat mak aku, aku akan kawen paling awal laie 3 taun.. maknanya masa tu, aku dah umor 30 taun.. mak aii tua sudah aku masa tu kan?? :p

maka, dalam masa 3 taun nie aku kena pulun kumpul duit.. dah tak boleh nak menjololikan diri secara sakan.. :)
dah nak kena kemudiankan kehendak aku.. :(
ini termasuk ar, camera idaman?? hehehe.. tak de maknanya.. camera idaman itu tetap kehendak yang telah bertukar menjadi keperluan... :))

hehehe... so.. bagi sesape yang akan menamatkan zaman bujang dan dara dalam masa terdekat nie, selamat buat kalian.. semoga kalian akan berbahagia sehingga ke akhir hayat... :)

bagi yang belum puas enjoy laie mcm aku, hehehe.. meh ar kita meng-enjoy-kan diri kita sambil jangan lupa mengumpul duit tuk wat belanja kawen.. bagi yang lelaki, tanggungjawab anda laie bosar.. so.. prepare ar sebaiknya.. kamu akan menjadi ketua dalam kuarga kamu.. kamu yang akan membimbing isteri serta anak2 kamu... kamu yang kan mencorakkan kehidupan mereka dan kamu jua yang akan menjadi nahoda bahtera umah tangga kamu...

bagi Sang Isteri pula, jangan ar korang rasa tanggungjawab korang kecik aje.. korang pun besar gak.. korang pun akan sama2 membantu suami korang mengendalikan bahtera umah tangga... :)

ps : En.Cinta, Kalo Ada Jodoh, 3 Taun Laie Eik.. ^_^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

8 comments:

eT said...

uik...lamanyer 3 tahun..hehehe

Lady Zubaidah Neuer said...

Lamanya En. Cinta nak kena tunggu....hihihi.All the best dear!

NuRul said...

hehehe tak pe...incik cinta mesti paham.yg ptg bila dah kawen tak payah mening kepalakan..lagipun inilah masanya nak enjoy puas2 nak pegi mana nak pegi..nak makan apa nak makan..nanti dah kawen ada tggungjawab laen pulak hehehe
kawen jgn lupa jemput taw

asyurul said...

umo 30 tu kira ok lagi...standard ar kawen time tu...

~LP Lum~ said...

et : hehehe.. lama tapi berbaloi kot... :)

zue : ahaks~ nak wat mcm mna wak, sy blm sedia laie.. byk bnda kena pikir sebelum meninggalkan zmn single nie... :)

nurul : tau xpe.. n alhamdulillah dia amat phm... :)
insya Allah, akan sy jemput smua nanti... :>

asyurul : hehehe.. tau xpe.. :)

intanurulfateha said...

3 tahun lg kak?
lamenyeee!
knp x ujung tahun neh je? ;p

azuan said...

nanti jgan lupa jmput ekkee...bukan main lama lagi tue..

~LP Lum~ said...

intan : ujung taun terlalu cpt sgt... :p

azuan : insya Allah... nnti2 ar jemputan tu eik... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)