Saturday, July 3, 2010

Thanx To Sis Lara~ ^.^

Kredit Gambar Kat Aku Sendiri

Salam n eelloopp semua~
apa khabar?? aku doakan moga korang semua dalam keadaan yang sihat2 sokmo.. :)
aku pun sihat gak.. kemalasan aku dah beransur pergi meninggalkan aku... ^.^

so, apa mau citer eik?? heheh... sebenarnya just mau share ayat tu.. aku cilok dengan keizinan kat budak Lara nie hah.. dalam brutal2, gothic2 boleh lak dia susun atur bait2 tu menjadi ayat yang best macam tu.. syabas ar dik... :)

dia bagitau aku yang ayat tu ada makna yang tersurat dan tersirat.. aku belum ada kesempatan lak nak membelek maksudnya itu.. insya Allah akan aku lakukan bila En. Big M melawat aku sekali laie nanti... :p

hehehe.. tapi bila aku baca berulang kali ayat2 tu, macam kena aje ngan diri aku... :)
adakah ianya secara kebetulan ataupun memang aku terkena ngan ayat Dak Lara nie?? :)
hehehe.. apa2 aje ar.. tapi yang penting aku suka akan ayat2 tu... :)

mungkin dulu aku bekukan jiwa aku hanya kerana kisah silam.. kisah silam yang tak pernah aku cuba tuk melupakan hingga kini.. tapi Allah itu Maha Penyayang, Dia tak mahu aku terus menerus membekukan jiwa aku nie.. dan di temukan aku ngan insan itu yang berjaya mencairkan semula jiwa aku.. :)

mimpi aku yang dulunya hanya pada kenangan silam akhirnya telah di "beku" kan.. dan skang perlu men"cair"kan mimpi2 yang nyata aje.. mau majukan kedai aku itu adalah mimpi aku yang utama skang.. mau berbakti pada ibu bapa aku dan adik aku, mau penuhi kehendak keduniaan aku (apa punya bahasa ar) :p
mau kawen?? hehehe... kekdang teringin tapi kekadang aku rasa tak mau pulak wat masa nie sebabnya aku nak njoy dulu... :)
En.Cinta sila tunggu lama laie eik... ^.^

dan kini, aku kembali tersenyum... tersenyum ngan erti kata lain nya, senyuman seikhlas dan senyuman semanis yang aku mampu bagi tanpa perlu memikirkan adakah orang lain akan nampak akan kesumbingan aku saat aku mengukir senyuman aku... :)
aku kembali tersenyum apabila aku mula menerima hakikat sebenarnya.. aku mula tersenyum apabila ayat ini aku terima " awak jua yang memahami saya " hehehe.. thanx ya my fren.. walaupun kita dah jauh, tapi awak tetap kawan saya sampai bebila... :)

dan adakah, ayat2 dari Dak Lara tu, ada membawa maksud buat korang?? :)
kalo ada share ar eik... ^.^

" TERIMA KASIH TUHAN KERANA MENCAIRKAN JIWA YANG BEKU,
MEMBEKUKAN MIMPI YANG CAIR 
DAN MEMBUATKAN AKU TERSENYUM KEMBALI... "

ps : Terima Kasih Kerana Sudi Menjadi Kawan Ku Sekali Laie... ^.^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

5 comments:

~ mizzAmy ~ said...

dalam maksud ayat tuh kan. amy ni bab2 ayat2 or sastera2 nih kureng skit... kena baca 40 kali baru paham. LOL....

~LP Lum~ said...

amy : hehehe.. tau xpe.. memang mendalam... sy pun ambik masa gak nak memahami inti pati ayat tu... ^.^

eNaSaN said...

singgaH sini ..


ayat yg penUh jiwa




ttber jiwa terase beku & kaku....

~LP Lum~ said...

enasan : hehehe... thanx sbb sudi singgah... :)

♥ Xett Hereen ♥ said...

wah, sastera habes neh!

buat masa neh tade kak, mule2 je dlu adela, skrg neh kena bekukan balek jiwa, cairkan mimpi balek.

hahahah!



jadik kesimpulan di sini,
bagila calon yg seswai dgn sy neh.
hahahahahah!!!

*ter-promote-diri-plak*

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)