Thursday, July 8, 2010

Chubby Itu Pun Menawan Gak Apa... ^.^

Kredit Gambar Kat Murai.com.my
Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? sihat tak?? aku doakan moga korang sihat2 sokmo... ^.^

ok, kali nie mau citer pasal gambar kat atas tu.. hah.. aku tertengok citer nie semalam.. tajuknya DOTTIE.. citer nie siri baru kat Astro Ria, Setiap Isnin kul 10 malam.. :)
tapi aku bukan nak citer sinopsis citer nie, aku nak citer pasal idea atau apa yang dorang cuba sampaikan dalam citer nie.. lebih kurang macam mesej ar.. :)

Dottie nie seorang gadis yang berbadan agak semangat.. bercita2 nak jadi pengacara seperti idolanya Maria iaitu Marsha Londoh.. yang aku tertarik pasal citer nie ialah, kenapa orang yang badan nya semangat macam Dottie nie termasuk ar aku sendiri, selalu di pandang rendah.. kenapa kami selalu di pandang serong?? meaning kat sini, kami selalunya akan jadi bahan lawak jenaka oleh orang2 yang tak ada etika tatasusila..

adakah sebab kami nie chubby, gempal atau semangat, maka kami tak ada harga diri?? kami tak ada perasaan?? kami tak ada atie?? kami tak terasa ngan kata2 kamu?? begitu ke??

kekadang aku amat sedey, sebabnya ada antara mereka yang sesize ngan aku nie, menderita kerana ingin kelihatan kurus dan langsing seperti orang2 yang suka mengata kami.. sanggup mendietkan diri ngan cara yang salah semata2 mahu kurus ngan cepat.. tanpa memikirkan risiko nya...

aduhai, kamu yang sesize ngan aku, jangan ar kita menderitakan diri kita hanya kerana insan2 yang bermulut seperti longkang tu.. hargai diri kita sendiri kerana walaupun kita gemuk, gempal ataupun chubby, tapi kita masih ada kelebihan berbanding ngan mereka2 yang kurus, yang langsing ala ala model.. mereka pun tak secantik mana andai di lihat ngan betul.. depan belakang sama aje.. macam papan... :p

apapun, pikir semula kata2 aku wahai teman2 sesize ngan aku.. kita derita, kita seksa diri kita demi insan2 yang macam nie.. adakah kita di hargai kelak?? tak!! so, apa pasal mahu deritakan diri?? apa kes mahu seksa dir?? pikir2kan ar eik... :)

ps : Walaupun Gempal, Gemuk, Chubby Tapi Asalkan Kita Tahu Menjaga Penampilan Diri, Insya Allah Kita Lebih Cantik Daripada Mereka Ini.. Dan Yang Penting Sekali, Jaga Kesihatan... ^.^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

11 comments:

sI tEDI said...

tapi si pelakon dottie ni seksi .
aku tak setuju sampai dok eksploitasikan org gemuk sampai seksi meksi apa kejadahnya.

@yuE said...

aku selalu gak jadi bahan gelak member2 tapi aku boleh rilex lagi la sbb aku taw diorang melawak...hehe


aku setuju ngn si tedi..tak perlu la kot nak seksi2 dah taw berisi cuba pakai bagi elok sikit..

~LP Lum~ said...

tedi : ye ke ted?? masa aku tgk tu dia msih "sopan" kot.. :p

yue : hehhee... melawak melawak gak, tapi jgn smpai terasa.. :)

intanurulfateha said...

teringin nk bdan berisi sikit :(

Lady Zubaidah said...

Orang chubby nie memang cute...hihihi.Yang penting just be yourself and happy.

mier@merr said...

saya rasa saya kiut...haha.. peluk pun best ape..

~LP Lum~ said...

intan : hehehe... akak rasa awak susah nak berisi ar dik.. :)

zue : hehehe.. btl2.. cute n b urself adalah yg terbaik.. :)

miera : kamu cute eik??, peluk pun best eik?? ok2, nanti akak jumpa kamu, akak peluk kamu eik... :p

dotblogspotdotkom said...

ntah la.. pakcik pun tak paham.... asal yg berbadan gempal je... jadi bahan lawak ... ntah apa la mind set deme nih....

~LP Lum~ said...

pokcik~

huhuhu.. tau xpe....

Anonymous said...

chubby tu chumel..dorg yg ske pandang serong tu senget!!
*aku nk chubby..sbb chubby tu chumel!!~ [iman amin]

~LP Lum~ said...

iman : heheheh... chubby memang cumel pun dik... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)