Thursday, December 3, 2009

Bila Aku Sudah Tiada~




assalamualaikum n eelloopp smua..... arie nie cuaca kat Somban nie cerah selepas ujang malam td... :)
cantik n indah sungguh ciptaan Ilahi.. :)

membuatkan dri aku terasa kerdil sgt2.. alangkah indahnya andai aku seceria sang mentari yg megah menyinari cahayanya ke sluruh alam maya nie?? aku mengeluh?? tah ar.. mungkin jua aku m,engeluh kerana atieku terasa sunyi skang nie.. sunyi bukan sbbnya xberteman seperti anak2 dara yg lain yg sentiasa ceria biler mengigatkan sang kekasihnya.. aku sunyi biler aku terasa diri aku nie langsung xde "harga".. maruahku d injak2 oleh insan yg d katakan golongan trpelajar.. tp aku hanya mampu tuk bertahan sambil tersenyum.. apakah yg aku lakukan??? aku sendri pun keliru.. aku penat tuk mempertahankan maruahku, tp aku gagal jua kerana aku patut d bela oleh insan yg aku sayang.. malangnya insan yg aku sayang pun seperti menyokong maruahku d injak2 oleh teman2nya.. apakah aku benar2 dah xde harga lg dalam kehidupan dia?? apakah teman2nya yg lebih penting drpd aku??
aku terkilan~


semasa aku menulis entry ini, aku cukup terasa kepedihannya.. terasa aku seprti debu2 yg melayang membawa dri bila d tiup angin.. debu2 yg dah xde harga lg..
aku sedih~


apa yg harus aku lakukan sekarang?? aku bukan minta d junjung seperti seorg puteri.. aku xminta tuk d hargai seperti seketul emas.. aku xminta d tatang mcm minyak yg penuh.. aku cuma minta dia memahami perasaan aku biler aku d perlakukan sebegini.. ataupun mungkin dia merasakan yg aku memang layak tuk d injak2 maruahku seperti yg dah trjadi?? mungkin bg dia aku nie memang seperti apa yg di katakan oleh teman2nya?? tapi siapa aku kalo nak d bandingkan ngan teman2nya yg senang2 atie menginjak2 maruah n perasaan aku??
aku berkecil hati dengan nya~


aku berharap agar, aku dapat sedikit sinar dr sang matahari itu tuk aku teruskan kehidupan aku.. aku tau aku dah lanjut usia n masih lagi sendri.. tapi itu xbermakna aku harus d perkotak katikkan oleh teman2nya.. aku sedar aku xpernah jejakkan kakiku ini ke Uni, tapi 2 xbermakna aku harus d perlekehkan.. aku sedar smuanya.. teramat sedar akan dri aku ini..


bukan perkara kecil seperti yg d anggap, ianya bg2 besar wat aku kerana aku yg tanggung n maruah n perasaan aku.. andai dia yg berada d tempat aku, apa yg dia rasakan?? ataupun dia memang xpernah nak letakkan dri dia pd tempat org lain??


tah ar, aku dah buntu ngan apa yg aku rasa skang.. aku tak tau mcm mna nak wat lagi.. mungkin andai aku dah tiada lagi, baru dia akn sedar segalanya... adakah 2 yg harus terjd??
aku keliru~


k ar.. petang2 kang aku lawat page korg eik..
bye2 semua....


ps:

   
Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu


Mungkin, itu sementara
Bila jumpa penggantiku
Jangan dilupakan aku...


Pagi itu indah seperti biasa
Tidur yang lena terhenti di sana
Layap kuyu masih tak terdaya
Bukalah tingkap mu curahkan cahaya


Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita untuk pergi selamanya
Takkan terduga
Jika saat ini tuhan tentukan aku lah orangnya


Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu


Mungkin, itu sementara
Bila jumpa penggantiku
Jangan dilupakan aku...


Gelak tawa tangisan yang hiba
Kenangan kita masa di dunia
Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya


Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita untuk pergi selamanya
Takkan terduga
Jika saat ini tuhan tentukan aku lah orangnya


Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu


Mungkin, itu sementara
Bila jumpa penggantiku
Jangan dilupakan aku...

seperti aku & hujan xdapat nak d pisahkan.. bg2 jua aku & dia....~




Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

7 comments:

mier@merr said...

lumrah...selalu menghargai bila da tiada..ms ada xnk jga btol2 pn kan...

~LP Lum~ said...

miera : btl2... :)
sok biler dah xde baru ar nak pesan... ;)

sI tEDI said...

aduhai.. pertahankan maruah diri..
kalau org lain x boleh buat.. kita boleh.. bahasakan saja org yg memperlekehkan kita tu

~Kak AZZ~ said...

tak abeh2 laie ke.......hehehe....

kehilangan mmg menyakitkan.....tp best pe layan lagu Kehilangan dari Firman tu...huhuhu...

~LP Lum~ said...

tedi : aku xmampu~

kak azz : nak wat mcm mna kak... bnda nie xabiz2 laie...

Pocket said...

sidia yang pentingkan kawan kawan?
pastinya takkan pentingkan mereka lagi jika kamu sudah tiada.

tp jika masih? then u are not for him,
he simply dont deserve u.

give it a test why not?
find the conclusion, clear out thought, will we.
(Entah kenapa english jd yoda plak.. adeh)

~LP Lum~ said...

pocket : thanx pocket... :)
but diz not bout "lover".. diz complicated "lover" ;p

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)