Sunday, March 28, 2010

Entry Khas : Kempen Kami Prihatin


Salam n eelloopp semua~
apa khabar korang semua?? aku doakan moga korang semua dalam sihat2 belaka.. :)
arie ahad dah menjelma.. bermakna minggu baru akan mencul... :)
apa yang telah korang buat sepanjang minggu ini?? :)

ok ar, sepanjang minggu lepas aku baca paper dan aku tertarik dengan Kempen daripada Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat dengan hasil usaha pihak UTUSAN MALAYSIA dengan kerjasama KARYAWAN MALAYSIA.. kempen mereka Kami Prihatin.. dan gambar kempen mereka seperti yang aku tepek kan kat atas nun.. dan kalo korang masih ingat aku pernah menulis entry mengenai gambar bayi yang menjadi "model" kempen tu.. (Klik Sini,)

dan sepanjang minggu lepas jugak, aku membaca paper mengenai pembuangan bayi yang aku rasa semakin hari semakin berleluasa.. nak salahkan siapa sebenarnya?? salahkan ibu bapa yang membiarkan anak2 mereka berkeliaran tanpa pemerhatian?? atau nak salahkan anak2 remaja yang memang terlalu liar sekarang nie?? atau nak salahkan kerajaan??(kena mengena ke nak salahkan kerajaan??) ;p
atau nak salahkan bayi tersebut kerana kehadirannya di dunia ini tak di ingini oleh ibu bapa bayi ini??

sebenarnya, layakkah mereka2 yang membuang bayi ini di panggil IBU BAPA?? layakkah mereka ini di iktiraf sebagai IBU BAPA?? aku rasa mereka ini lebih teruk dari BINATANG!!
(maaf andai bahasa aku kali ini agak kasar)
harimau yang ganas2 macam tu pun, sayang akan anak2 dia.. nie kan pula MANUSIA yang di kurniakan AKAL dan FIKIRAN dalam membuat keputusan...

paling terbaru bayi yang di jumpai oleh seorang lelaki di tempat pembuangan sampah.. apa agaknya perasaan IBU BAPA bayi tersebut (konon2nya ibu bapa ar) membuang bayi yang kecil lagi comey itu di situ?? apa mereka tak ada perasaan ke apa?? atau perasaan itu dah mati lantas mereka sanggup membuang zuriat yang tak berdosa itu??

aku sedey sangat2 bila membaca akan kes2 macam nie.. terasa yang bertapa bertuahnya kita yang di lahirkan dalam institusi kekeluargaan yang SAH dan di besarkan dengan penuh kasih sayang.. 

entah lah.. aku terasa amat2 sebak dengan berita macam nie.. dah ar sekali dorang membuat dosa dengan melakukan perhubungan yang sepatutnya halal dengan ikatan pernikahan tapi mereka tanpa bernikah sanggup melakukannya tanpa mengira dosa..
tambah pula, bila benih yang terjadi sewaktu perhubungan terlarang itu di buang tanpa rasa bersalah atau belas kasihan.. apa jenis manusia macam nie??

aku dah tak tahu nak cakap macam mana lagi mengenai manusia yang berhatikan BINATANG macam nie.. aku rasa mereka2 nie patut MATI aje daripada hidup kat muka bumi nie.. 

ok lah korang.. kang aku menulis lebih2 kang, aku jadi amat2 emo lak... kang aku punya perkataan pun bertambah2 kasar.. baik aku undur diri dulu..
kalo sesiapa yang ada Facebook, korang boleh ar join FAN PAGE Kami Prihatin.. korang boleh klik kat sini..

ps : Memikirkan Kenapa Mereka Tergamak Untuk Membuang Bayi Tersebut Tanpa Ada Rasa Bersalah~ 





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

7 comments:

sI tEDI said...

sekarang sudah di tubuhkan badan khas pulekk nak menyiasat..

dah melarat2 penyakit buang anak dia baru nak tubuh.

masa mula2 dulu.. diam jek..

cHeRyNa PiReS said...

taknak anak...bagilah kat kak sha ke...
at least boleh la nak jaga kan.
dahlah org takde anak nieh...

~LP Lum~ said...

tedi : tau xpe.. kekdg aku amat pelik ngan "org2" nie, msa takat bnda nie kecik2 xmo ar wat apa2.. bila dah jd mcm nie baru ar plak nak wat... *sigh*

~LP Lum~ said...

kak sha : hehehe.. tau xpe.. mak sy pun ckp mcm tu gak.. kalo dah xmo anak tu, bg aje kat mna2 org yg nak anak.. xusah ar nak buang2...

Bulan Yang Menggantung Di Langit Osaka said...

http://bulanyangmenggantungdilangitosaka.blogspot.com/

kakak ku sayang.. link baru moon

hafizmd said...

salam,
Cukup sedih ngn berita2 camni..sakit hati dan marah pada si pelaku yg berhati binatang...ape2 jua alasan mereka, ade jalan lain yg masih boleh mereka pilih..moge kes2 camni terus berkurang dan takde lagi..

~LP Lum~ said...

moon : ok dik.. kang akak g... :)

hafiz : wasalam.. mmg sedeh.. susah nak ckp pasal kes2 mcm nie.. nak kata berkurangan rasanya makin bertambah kot... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)