Sunday, July 10, 2011

Ada Aku Kesah Kau Tak Mau Kawan Ngan Aku?? ^^


Kredit kat google

salam n elloopp semua~
korang apa khabar?? ada sihat atau masih tak pueh atie sobab tak dapat nak ikut wat BERSIH 2.0 semalam?? :p

aku sebenarnya TERKILAN ngan sikap some1 nie.. one of my friends from secondary school.. (apa kehal aku skeping omputih petang2 nie??) :-?
terkilan bukan sebab dia UNFRIEND ngan aku kat FB.. tapi terkilan sebab perangai dia macam KANAK2 yang tak cukup umur.. walhal kalo kawen dah ada anak berderet2 dah.. 

citernya macam nie..
aku selalu tengok status dia kat FB yang selalu sangat memaki orang sana, memaki orang sini, orang tu tak puas hati ngan dia, orang sini tak puas hati ngan dia.. ada aje orang yang tak puas atie ngan dia, ar pendek kata.. pada mulanya aku amat ar kesian kat dia bila aku baca status dia.. dalam atie aku kesian kat dia sebab ada aje orang yang hasad dengki ngan dia..

then aku tengok aktiviti makian dia semakin lama semakin "hangat" sebab ramai yang sokong balik apa yang dia maki kan.. ada yang jadi "fire stones" kat bahagian komen2 tu.. aku pun pelik gak, nape nak sokong apa yang dia cakap?? nape nak tambah2 kan perasa bila dia memaki orang len??

dan kemuncaknya, apabila dia tulis satu status yang aku rasa "kau sape nak sumpah seranah orang macam tu sekali??"
status dia berbunyi lebih kurang "short RM**, aku sumpah mati katak orang yang tak bayar...." (yang len terpaksa di sorokkan demi menjaga rahsia)
aku pun tulis ar, "tak elok sumpah orang mcm tu.. tak kan setakat RM** ko nak cakap mcam tu sekali??"
dan dia reply "lynda, ko ada kedai?? kalo orang curi baju ko, ko marah kan?? tak tau pulak aku yang ko suka orang curi baju ko"
tapi aku dapat baca reply dia nie msa kat email ar.. sebab aku sangkakan post tu dah di delete.. upa2nya ngan aku2 sekali di delete.. =)

aku sebenarnya tak kisah dia nak cakap apa pun.. tapikan sebagai manusia aku terasa apa kata kalo ko pulak orang maki ko mcam tu.. sumpah ko mati katak macam tu.. apa agaknya ko rasa eik?? suka?? sedey?? atau ko memang tak ada perasaan??

dalam atie aku terus terdetik, patutlah ramai bonar tak suka ngan ko.. upanya, ko tak boleh terima apa yang orang lain nasihatkan ko.. ko nak orang semua follow cara ko.. sambung makian ko.. baru ar ko kata mereka kawan ko.. mana2 yang "ingkar" ko delete terus.. apakah??

nasihat aku, cuba ar letakkan diri ko dalam situasi orang yang ko maki, orang yang ko sumpah seranah tu.. apa rasanya?? laie satu wat pe nak maki atau nak sumpah orang len semata2 hanya perkara yang remeh?? berbaloi ke?? pikir2 ar eik.. :)


ps : PEACE NO WAR.. Ada Aku Kesah Ko Delete Aku?? Lebih Baik Tak Berkawan Ngan Ko Sebelum Aku Pun Ko Maki Dan Sumpah Seranah... ^^








Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

2 comments:

~ Cik Azz ~ said...

Peace- no war...

macam kenal je ayat tu... :)

m4rilyn said...

dari status pun orang dah boleh baca perangai seseorang...

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)