Wednesday, July 6, 2011

Survey2 Itu Penting... :) Part 2


Kredit Kat Pokcik Google.. :)

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakn moga2 korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan.. :)

semalam aku tulis pasal Survey2 Itu Penting dan dalam bab tu aku tulis pasal semua butik2 pengantin yang aku survey tuk Fasa ke - 2 aku.. tapi kali nie aku nak tulis pasal survey2 bab catering.. al-maklum ar nak menyenangkan saudara mara aku.. tak mau dorang bersusah payah macam selalu.. nak bagi dorang semua datang borak2 ngan saudara mara yang len.. bukannya tak sudi cuma nak wat lain daripada yang lain aje.. :)

memula aku tnya pada sham catering.. tak ada yang sambut panggilan.. mungkin sedang ber-busy-an ngan urusan orang2 yang membuat tempahan aku.. sebab aku tengok dia tulis dalam iklan RM8.50 aje per / pax.. so.. ianya agak murah.. sebab semuanya aku nak dalam 250 pax.. ^^
malangnya pihak sham catering tak sambut.. mungkin bukan rezeki aku ngan mereka..

aku call Zek And Zek Catering pulak.. dia bagi aku RM10 per / pax.. tapi bila aku tanya pasal khemah, dia kenakan bayaran lain.. iaitu kalo nak khemah ada scallop sewanya RM250 dan kalo khemah biasa aje RM200.. jadi kalo di campurkan agak mahal.. yang nie OUT.. :)

aku ada survey catering yang tiada nama nie.. dalam RM15 per / pax.. so.. secara automaticnya dia terkeluar daripada senarai aku... ^^

yang aku survey kat PD pun lebih kurang sama aje rate price dorang.. around RM10 - RM15 per / pax.. jadi agak mahal gak sebab masing2 akan sewakan khemah secara berasingan.. :(


akhirnya.. aku terbaca mengenai Zemi Catering kat sebuah majalah iklan.. aku terus tanya tuan empunya mengenai berapa pihak dorang kenakan bayaran tuk 200 pax.. dia suh call owner Zemi Catering iaitu Puan Ani.. esoknya aku call dan dia bagi aku RM12 per /pax termasuk khemah pyramid, meja bulat, meja panjang, siap alas2 dan skirt2 bagai, lampu, kipas, pelayan, ada meja VVIP dan hiasan bunga2 pada meja serta khemah tersebut ada scallop.. aku terus tertarik.. bincang ngan parents aku.. dorg pun setuju dan pihak Zemi Catering pun dah send quotation kat aku..


hari nie wakil pihak Zemi Catering datang tuk berbincang ngan parants aku.. nampaknya jodoh kami dengan pihak Zemi Catering.. :)
korang boleh ar tengok2 cara dorang kat FB Zemi Catering.. ^^


ps : Selesai Satu Hal.. Skang Ngah Deal Yang Hal2 Len Pulak... ^^








Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)