Friday, July 8, 2011

Pengkongsian Ilmu : Cara2 Nak Tukar Google Kepada Nama Korang... ^^

salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga2 korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan di hari Jumaat penghulu segala hari.. ^^

just nak share ngan korang apa yang aku dapat semalam.. nak share semalam dah malam bonar.. so aku wat ar arie nie nya entry... ^^

aku rasa korang mungkin ada yang dah tau mengenai penukaran logo GOOGLE kepada nama lain.. aku tau aku memang ketinggalan banyak... ^^
tapi tak salah rasanya kot nak share somethings yang agak interesting ngan orang2 len.. ^^
dan tutorial nie bagi mereka2 yang dah bohsan tengok logo GOOGLE.. boleh ar korang nak tukar kepada apa sahaja nama ataupun nak guna nama sendiri pun boleh.. :)
so.. meh kita tengok macam mna nak buat.. :)



nie kan laman biasa yang kita tengok.. so korang taipkan goglogo.com dan akan kuar laman seperti di bawah ini..


kat situ ada di tulis CREATE YOUR OWN GOOGLE STYLE LOGO AND SEARCH PAGE..
so korang bubuh ar nama apa yang korang nak.. macam aku aku bubuh nama aku iaitu "LP Lum".. tekan button create dan korang akan dapat website tu bertukar menjadi seperti kat bawah nie..


tengok.. kan dah tukar GOOGLE --> GOGLOGO --> LP Lum.. :)
dan korang masih boleh nak cari apa sahaja website seperti biasa.. ^^


gambar kat atas nie masa aku konon2 nak test cari facebook.. sekali kuar layout dia mcam tu.. cantik gak... ^^

so.. tu aje.. senangkan.. hanya ngan beberapa steps aje korang dah boleh tukar 
GOOGLE --> nama kegemaran korang... =)


so.. selamat mencuba dengan jayanya... ^^








Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

2 comments:

..~ This Iz About My Life ~.. said...

thanks..nak try gak arr..hehehehe

Yasminhamid said...

wah.. macam best nih.. akak nak try gak la..

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)