Saturday, July 30, 2011

Review Novel : Fallen By Lauren Kate



Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang berada di dalam keadaan yang menyenangkan.. ^^

arie nie terajin lak nak wat review novel.. rasanya dah lama kot aku tak wat apa2 review sama ada filem mahupun novel.. =.="
ok lah.. dulu aku pernah citer yang aku beli novel Fallen nie pada entry ini dan arie tu aku pun ada citer pasal Fallen kat entry ini.. nampaknya terlalu banyak Fallen yang aku dah sebutkan.. =)

so.. arie nie aku nak wat review pasal citer Fallen nie ar.. yang aku berjaya tamatkan 2 hari lepas.. aku tau aku beli dah lama tapi masa tu aku tak boleh baca buku nie sebabnya aku masih ada novel yang belum di baca.. kena ikut giliran ma.. ^^


bagi aku ar, aku suka citer2 macam nie.. dalam kategori Fantasy.. macam novel Twilight Saga.. :)
kalo dalam Twilight Saga, gadis manusia bercinta dengan Vampire tapi dalam Fallen gadis manusia bercinta dengan Angle.. =)

siapa sangka yang gadis manusia nie dah bercinta ngan Angle nie berabad2.. tapi mereka akan terpisah kerana gadis manusia ini akan meninggal dunia.. dan setiap 17 tahun mereka akan berjumpa semula.. dan Si Gadis Manusia ini akan kembali bercinta ngan Anglenya.. gadis yang sama eik.. lebih kurang seperti kelahiran semula ar.. tiap kali dia lahir semula, si gadis ini akan bertemu, bercinta ngan Anglenya.. sweet aje kan?? ;p

walau mcm mna si Angle nie mengelak pun, Si Gadis ini pasti akan dapat jumpa gak Anglenya.. ^^ 
dan sehinggalah tiba giliran Lucinda Price.. sejak dari kecil laie dia seperti di hantui oleh bayang2 hitam sehinggakan dia di bawa oleh orang tuanya untuk berjumpa dengan doktor pakar sakit jiwa.. 

dan pada suatu hari, sesuatu telah terjadi di sekolah lama beliau.. beliau di hantar ke sekolah pemulihan iaitu Sword And Cross.. dan di situlah dia bertemu dengan Anglenya semula iaitu Daniel Grigori.. dan berbagai2 cara Daniel menghalang untuk bercinta semula dengan Lucinda.. tapi.. akhirnya mereka tetap bersama gak.. ^^

dan dalam buku nie gak Lucinda mengetahui akan Daniel, Gabrielle Givens, Arriane Alter, Roland Spark dan Cameron Briel adalah Angle tapi hanya Cameron Briel aje Angle jahat.. :)

apa pun, korang baca ar dulu baru tau macam mana kesudahan nya.. ^^
kat bawah nie aku bagi sinopsis yang aku ambik kat website rasmi Fallen iaitu : Fallen Books... :) 
What if the person you were meant to be with could never be yours? 17-year-old Lucinda falls in love with a gorgeous, intelligent boy, Daniel, at her new school, the grim, foreboding Sword & Cross . . . only to find out that Daniel is a fallen angel, and that they have spent lifetimes finding and losing one another as good & evil forces plot to keep them apart.
ps : Menantikan Kesinabungan Fallen iaitu Torment Dan Passion.., ^^ 






Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)