Wednesday, September 29, 2010

Jangan Bertopeng Andai Takut Lemas... :)



Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? sihat?? harap2 korang berada di dalam keadaan yang menyihatkan dan mengembirakan di samping mereka2 yang tersayang... :)

ok.. tau tak ngape aku tepekkan gambar topeng kat atas nun?? sebab nya story yang nak aku share kali nie memang berkaitan ngan topeng.. :)
manusia bertopengkan kepura-puraan.. anggap ar yang citer nie hanya tuk berkongsi kesedihan Sang Suami yang di duakan oleh Sang Isteri.. Kenapa perlu begini eik andai kamu benar2 ikhlas menerima Sang Suami itu sewaktu akadnya?? andai tak mampu nak terima atau tak mampu nak SETIA, baik jangan wat kawen.. nanti kamu gak yang berdosa... 

aku pun tak tau ar nak mula macam mana.. sebabnya, aku mendengar daripada salah seorang teman nie yang amat tak pus hati apabila temannya curang kepada suaminya.. baru setahun jagung mendirikan rumah tangga, tapi kenapa jadi macam nie?? adakah kerana mereka jarang bertemu maka kesetiaan itu perlu di nodai??

aku mendengar cerita yang sang suami bekerja di Pantai Timur dan si isteri bekerja di sekitar ibu kota.. mereka bertemu hanya sebulan sekali.. kerana masalah jarak ini ar, si isteri mula buat perangai.. mula "pasang badan" tuk mencari seseorang tuk mengisi kekosongan serta kesepian yang berjauhan dengan si suami..

memula hanya sekadar teman biasa, kemudian meningkat menjadi teman tapi mesra dan skang, menurut teman aku, telah menadi seperti sepasang kekasih pulak.. O.M.G~
ngape perlu sedemikian jauhnya langkah si isteri?? si suami pulak jenis yang percaya 100% pada si isteri.. bila ada yang khabarkan kepadanya mengenai perangai si iseri, mula melenting.. mula menyatakan yang mereka2 ini cemburu melihat dia memiliki isteri yang cumel, molek, cun dan sebagainya.. tapi dia tak tahu yang isteri dia yang cumel, molek dan cun itu telah menduakan dia..

kata teman aku laie, jika melihat luaran si isteri semua akan bersetuju mengatakan bahawa dia seorang perempuan yang pandai menjaga auratnya, menjaga tingkah lakunya.. menutup aurat dengan sepatutnya.. tapi.. sayang, sikapnya tidak seperti yang di gambarkan melalui pemakaian nya..

depan si suami, isteri ini amat baik.. amat penyayang.. setia menurut perintah.. setia segalanya.. tapi di belakang si suami.. hanya Allah aje yang tahu apa yang dia lakukan pada si suaminya...

aku hanya berharap, agar suatu hari nanti, si siteri ini akan kembali menyedari akan kesilapan yang dia lakukan.. dan agar si suami pula membuka matanya.. 

ps : Andai Ada Jodohku Ngan En.Cinta, Aku Jua Akan Berjauhan Dengannya.. Seminggu Sekali Kami Bertemu Dan Aku Mengharapkan Agar Allah Tetapkan Kesetiaan Kami Sekarang Dan Tuk Selamanya... Insya Allah~





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

5 comments:

~ mizzAmy ~ said...

nauzubillah, mintak jauh benda2 macam ni kan?

dotblogspotdotkom said...

hang pun nanti PJJ juga la ye...huhuhuhuh

~LP Lum~ said...

amy : yup.. mohon di jauhkan... semoga ianya kekal setia pd yg telah sah aje.. :)

pokcik : tau xpe.. nnti sy pun PJJ gak... ^.^

FaTiN said...

kesian si suami tu kan. patut tak kalau curi2 snap pic and send to her hubby? so that he'll know the true color of his wife

~LP Lum~ said...

fatin : yup2... kesian kat dia kan.. tp kalo kita snap pn xguna.. si suami xpercaya..

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)