Sunday, September 26, 2010

Bersabar Lah Wahai Sang Teman....



Salam n eelloopp smua~
korang apa citer?? sihat tak?? harap2 korang sihat2 ar hendaknya... :)

dua arie yang lepas, aku ada call one of my best fren.. lama tak dengar citer pasal dia... al-maklum ar, dia buzy ngan kejenya.. aku pun buzy ngan keje aku.. :)
patut ar sejak dua menjak nie aku teringat sokmo kat dia.. nak call tapi macam tak mau.. ye ar takut kot2 dia ngah keje ke atau ngah dating ngan awek dia yang kuat jeles tu ke... kang call wrong time, mereka gak yang bertengkar.. aku gak yang rasa bersalah.. :)
nak call malam2 macam selalu, takut lak dia dah menido kan dirinya.. walaupun aku tau dia memang suka tak tido malam kalo tak keletihan... :p

so, semalam pas ber-calling calling-an ngan En.Cinta, aku ada ar call dia.. masa tu gamble aje.. kalo dia sambut Alhamdulillah.. kalo tak, tak ada rezeki ar nak sampaikan berita gembira nie dan nak tau citer pasal dia.. :)

alhamdulillah, dia masih belum tido laie.. masih berjaga menyiapkan kerja2 nya.. aku dah agak dah dia kalo mula bekerja, dia dah tak ingat apa laie.. makan pun dia boleh lupakan kalo dia dah mula bekerja.. :)

so, macam biasa ar, tanya2 khabar.. citer2 apa2 yang patut di citer sebab lama dah tak ber-sms (akhir sms ucapan selamat hari raya daripada dia aku tima malam raya), lama dah tak berbalas e-mail mahupun ber-chatting di YM serta dah lama dah tak ber-calling calling... :)

dalam pada bercerita tu, baru ar aku tau yang ayah dan mak dia skang ngah tak sihat.. yang paling kesian ayah dia yang di serang angin ahmar setaun yang lepas.. dem s***t!! aku memang teman yang tak guna.. teman aku sendiri dalam keadaan sukar macam tu pun aku masih tak tau.. patut ar aku terasa tak bape sedap aje atie nie sejak dua menjak nie.. upa2 nya aku bakal menerima biter sedey macam nie.. :(

teman, aku mohon maaf kerana tak alert ngan kamu.. aku terlalu happy ngan hidup baru aku hinggakan aku alpa ngan keadaan kamu yang tanggung segalanya.. patut ar bila acap kali aku tanyakan bila kamu mahu berumah tangga, kamu akan katakan "family first.. they need me more than everything else.." upa2 nya ini yang kamu maksudkan... 

apa yang aku harapkan, agar kamu tabah dalam menjalani dugaan ini.. aku tahu kamu kuat.. kamu seorang yang tabah.. kamu cekal dalam menghadapi apa jua dugaan yang di kurniakan oleh Allah kepada kamu.. kamu yang pernah memberikan aku semangat tuk meneruskan hidup  atas apa yang terjadi pada diri aku.. kerana itu aku sangat2 yakin yang kamu seorang yang kuat...

walaupun kamu menghadapi dugaan yang berat, kamu tetap tersenyum.. tetap ketawa dan kamu tetap cuba menghibur kan atie insan lain.. aku doakan semoga ibu dan ayah kamu akan kembali sembuh seperti sedia kala teman.. :)
aku rindukan gelak kamu, nasihat kamu dan segalanya tentang kamu... *sigh*

ps : Andai Aku Di Tempatnya, Aku Pasti, Aku Tak Sekuat, Setabah Serta Sesabar Dia Dalam Menghadapi Dugaan Itu~ 





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

No comments:

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)