Thursday, November 11, 2010

Di Paksa Kawen Bukan Atas Kerelaan Sendiri~


Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? sihat2 ar hendaknya eik.. ^.^

cantik tak gambar yang aku tepek kat atas nun?? gambar tu nampak unik kan?? hanya menggunakan buah strawberry aje boleh seunik itu.. :)
tapi aku bukan nak citer pasal buah strawberry mahupun idea tuk di gunakan wat hantaran.. tapi aku mau citer mengenai seorang teman aku yang di matchmaking oleh familynya.. 

awal2 pagi laie temanku ini dah sms aku
"salam beb, ko free tak skang?? aku ada cer nak story kat ko" - teman aku
"wasalam.. no hal.. hit it" - aku
"beb.. aku sedih ni.. family aku dah tunangkan aku dengan mamat tu" katanya laie
"mamat mana pulak?? bukan ko ngan balak ko tu ke??"
"memang lah.. nie sepupu aku.. sepupu jauh.. atas alasan nak merapatkan hubungan kuarga"
"sian ko beb.. dah tu nak buat apa??"
"tah lah..."

dan hingga skang aku masih menanti akan kehadiran sms nya tuk keterangan lanjut..
dan sehingga kini, aku masih terpikir andai aku berada di tempat teman aku nie.. agak2nya apakah keputusan yang akan aku buat eik?? :)

berkahwin dengan insan yang kita tak cintai.. hidup serumah dengan insan yang kita sendiri tak kenal.. tido sekatil dengan insan yang bukan pilihan hati kita.. dan menyerahkan "diri" tuk insan yang lansung tiada rasa cinta buatnya..

mungkin sesetengah org akan kata "alah, cinta akan hadir selepas berkahwin", "bercinta selepas kawen adalah lebih manis" dan sebagainya ar..
tp bagi aku yang degil nie.. walau apa pun yang terjadi aku tak akan kawen seperti itu.. andainya terpaksa jua, aku hanya lakukan kerana menjaga maruah family aku.. aku akan cuba gembirakan mereka tapi jangan harap tuk aku laksanakan tanggungjawab aku yang "satu" itu.. aku tak rela..

bak kata org tua2 kata biar lepas, seandainya terpaksa jua dan memang dah tak boleh nak elak laie, terpaksa ar kan?? tapi selagi boleh elak, aku akan elak.. aku ingin mengabiskan sisa hidup aku dengan insan yang aku sayang.. insan yang benar2 ikhlas terima aku dan aku terima dia.. bukannya di paksa menerima dia.. :)

ok lah eik.. nanti aku sambung laie.. :)
mau buat "keje".. ^.^

ps : Andai Korang Pulak Bagaimana?? Sanggup Ke Korang?? ^.^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

7 comments:

chenta said...

pasal kawen ni ssh nk ckp..mungkin mamat sepupu jauh dia tu mmg jodoh dia..kita mana tahu kan??

tapi sedih la kalau jadi dia...

~LP Lum~ said...

chenta : yup2.. mgkin jodohnya.. tp yg merungsingkan andai dia melakukan perkara yg bodoh2..

makdara TERdiva said...

kalau background bakal suami dah diselidik betul2 ape salahnye kan???

MDT pun x tau nak komen lebih2 sbb x terkena lg..huhu!

dotblogspotdotkom said...

ntah le... tak tau nak komen.... komen tu boleh.. sebab jari menulis dan otak memberi arahan... tapi yang mengalami orang lian..

org yang komen... orang yang bercakap... tak sama dgn org yang menanggung.....

Yasminhamid said...

susah nak cakap.. sebab takpernah alami... tapi kalau boleh.. akak nak biarkan anak2 akak nanti carimjodoh sendiri..

m4rilyn said...

hati sendiri sendiri yang tahu,bukan orang lain.

dari kecik mama cakap dah,bab jodoh sila cari sdri dan dia tak galakkan sesama saudara atas sebab2 tertentu dan faktor sains.

mier@merr said...

membe saya mak ayah dia carikan..
jumpe masa bertunang.
sebelum tu tak penah kenal.
sekali jumpe trus tangkap cintan..
bahagia smpi arini,..

terpulang pd ketentuan msg2..

suda jodoh kan..

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)