Wednesday, May 12, 2010

Sesetia Malam Pada Siang

SESETIA MALAM PADA SIANG

Sejak namamu menggetar rasa
kukhabarkan pada angin
bawalah daunan kering
terbang jauh dari hidupku
ingin aku bersama awan
mengarang kembang cantik untukmu
Jika kutahu
kaulah ciptaan terakhir
tiada kujadi pelari sepi
diburu mimpi demi mimpi
lalu berhenti di kaki hari
merenung pagi yang cerah
sekadar datang dan pergi
Kau buatku
lalu berpayung senja indah
suara ombakmu
memecah sepi pantai rinduku
di balik karangan batu
ikan kecil berenang riang
ingin selalu di dasarmu
sesetia malam pada siang

-Siti Zaleha M. Hashim-
sumber : Dunia Penyair


Salam n eelloopp semua~
korang pekabar?? aku doakan moga korang baik2 aje ok.. :)
sentiasa epy2 walaupun apa yang terjadi.. :)

aku kembali menulis setelah beberapa post adalah schedule posts.. maafkan aku sebab aku teramat busy skang.. macam2 perkara kena handle.. terasa tak cukup masa.. skang pun curi2 masa ngan menulis.. :p
nak membalas lawatan kalian petang2 kang eik.. aku try curi2 laie masa...  

ok.. aku dengar puisi nie di nyanyikan oleh Kopratasa.. then aku cari ar liriknya.. upa2nya ianya sebuah puisi oleh Siti Zaleha M. Hashim.. korang boleh ar baca puisi yang len ngan click pada link Dunia Penyair.. :)

ok2.. need to go now.. banyak keje lagi nak wat.. cuti dah nak dekat.. tak sabar2.... :)
banyak benda nak prepare, banyak benda nak di short lists-kan, banyak benda yang nak di pikirkan... need more more n more time... :p
(macam ar masa tu boleh du beli di pasar)

bye2... :)

ps : walau se-busy mana pun aku, "dia" tetap dalam ingatan aku.. kerana "dia" adalah aku.. :)





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

8 comments:

NuRul said...

khabar baek~~
keje elok2 tau hehehehe
siapa si dia tu(sibuk je)

hafizmohd.com said...

jadilah kite seperti siang yg setia menanti malam tiba..hehe

moge sukses yer..jgn lupe juge jage kesihatan..

Unknown said...

nurul : thanx ya... :)
si dia?? huhuhu... kena baca en3 sy yg lepas so awak akan tau... :)

hafiz : thanx... awak juga... take care... :)

Lady ZubaidaH said...

Have a great Life Miss Linda....

Unknown said...

zue : thanx ya Miss Zue.. :)

messyremo said...

selalu nmpak kat fesbuk.....

komen kat status blogger..
klu tak silap kat kak sha..
kalau tak silap la kan..hehe

Asfan Ash said...

adeh melayan puisi..bukanlah jiwaku hehe

Unknown said...

messy : hehehe... btl3... selalu komen kat kak shanya Fb aje... :)

arc : ahaks~ apa nak buat kan, dah jiwa ke arah c2... :p

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)