Tuesday, May 18, 2010

Trouble Is A Friend... :)


Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? aku doakan moga korang semua dalam keadaan yang amat menyenangkan dan mengembirakan... :)
dan ini adalah schedule post aku..semasa korang membaca entry ini aku dah pun berada di dalam kapal terbang untuk ke Bandung... :)
doakan aku semoga aku selamat sampai dan selamat pulang ke tanah air bagi aku meneruskan penulisan merepek aku di sini dan kembali tuk diri aku sendiri.. :)

ok2.. BIG TROUBLE.. huhuhu.. aku bukannya ada big trouble pun.. just aku dengar lagu Lenka _-_ Trouble Is A Friend.. :)

kekadang kalo di pikir2 kan semula, masalah nie memang ar sahabat yang amat baik sekali dalam penghidupan kita.. nak tahu kenapa?? sebabnya dengan masalah ar kita dapat mematangkan diri kita dan dengan masalah itu jua ar kita dapat membuktikan sama ada kita nie tahan dengan masalah yang di berikan oleh-Nya mahupun kita amat lemah dan terlalu berputus asa aje..

macam aku, hidup aku pun ada masalah gak.. masalah dengan keje, ngan customers, ngan parents, ngan adik aku, ngan teman2 aku serta ngan masalah diri aku sendiri.. masalah perasaan aku.. :p
dulu aku mudah berputus asa.. mudah menyerah kalah.. tapi sekarang aku mudah melupakan masalah aku.. kerana bagi aku "Setiap Yang Berlaku Pasti Ada Hikmahnya"
so, aku akan think sepositif yang boleh bagi menyelesaikan masalah aku... aku akan cuba tidak memeningkan pale otak aku yang sedia pening nie ngan masalah2 yang agak remeh temeh..

aku cuba berdiri setegak yang mungkin.. pasak yang aku pasang, ku harapkan pasak yang amat kukuh sekali bagi membantu aku untuk tidak tumbang di landa ombak masalah nie.. :)
dan hasilnya, aku mampu menghadapi masalah2 yang mendatang dengan setenang2nya walaupun dalam hati aku geloranya maha hebat.. yang penting, kita tahu bagaimana nak handle masalah yang melanda betul tak?? :p

sekarang, aku rasakan, apa yang terjadi dan yang pernah terjadi, Alhamdulillah aku mampu harung dengan setabah yang mungkin.. menagis dan merenung masa depan adalah untuk muhasabah diri aku atas apa yang telah terjadi..

dan, aku undur diri dulu aku harapkan kemaafan dan pengertian daripada yang terlibat.. masalah antara kita adalah ciptaan aku sendiri dan kamu yang menjadi mangsa penciptaan masalah aku.. maafkan aku... 

aku tak mahu menagis lagi.. aku tak mahu berduka lagi.. aku tak mahu bersedih lagi.. aku tak mahu ingat akan perkara2 yang telah lepas.. aku harap, semuanya akan kembali seperti biasa suatu hari nanti dan aku mengharapkan kemaafan daripada kamu..

aku dan masalah aku.. kamu dan masalah kamu.. kita yang menciptanya, maka kita jua yang perlu menyelesaikannya.. :)
jangan biarkan masalah ini menjadi bisul yang menbusung dengan sakit hati mahupun perasaan kecewa.. jika ianya makin membusung nescaya di dalamnya penuh dengan nanah serta darah yang busuk.. aku tak ingin perkara ini berlaku.. aku ingin kita seperti dulu walaupun bukan seperti dulu.. (apa yang aku merepek nie) :p

ok ar korang semua, aku nak pesan satu aje.. kalo korang ada masalah walau kecik mahupun yang besar.. cubalah kamu tuturkan kata2 ini serta kamu cuba lah sedaya upaya berfikiran secara amat positif yang boleh.. tak lupa jua doa n tawakal kepada-Nya itu lagi penting...
"SETIAP APA YANG TERJADI PASTI ADA HIKMAHNYA.."

thanx ya My Sp kerana kata2 kamu ini, telah memberikan aku semangat yang baru untuk meneruskan kehidupan aku yang selalunya di rundung masalah... :)
kerana kata2 kamu ini, aku mula menjadi seorang yang amat positif walaupun pada mulanya negatif itu masih jua ingin menjenguk... :)
kerana kata2 kamu ini, aku mampu untuk menyatakan yang aku akan kembali seperti dulu seperti mana yang kamu pernah mengenali akan diriku.. :) 
dan kerana kata2 kamu ini, aku pulangkan semula pada kamu.. ^_^

ps : Aku Ingin Katakan Yang Aku Akan Bertemu Dengan Insan Seperti Kamu Suatu Hari Nanti Walaupun Dia Bukannya Kamu... :)





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

4 comments:

azuan said...

yup pikir positif yea huhuu

dotblogspotdotkom said...

masalah tu la yg memeriahkan hidup kita.... masalah tu yg akan membuat kita lebih matang... dan jgn sesekali kita melarikan diri dari masalah sbb akan menimbulkan masalah yg lebih BESAR...

huhuhuhu masalahnye.. pakcik tak de masalah.... huhuuhuh

~LP Lum~ said...

azuan : hehehe... btl3... :)

pokcik : tau xpe.. kalo xde msalah, mcm mna nak matang kan pokcik kan?? :p

fndrocka said...

kerja tuhan kita tak boleh agak..sentiasalah bersangka baik..

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)