Sunday, May 2, 2010

Aku Geram Kat Ko Yang Mulut Ngalahkan Ttttttuuuuttttt


Salam n eelloop semua~
korang pe khabar?? aku doakan moga korang semua dalam keadaan yang baik2 aje.. :)
hohoho... sebelum aku mulakan entry aku pada kali nie, aku nak mohon maaf bebanyak kat korang andai ayat2 aku nanti ada berbaur kurang enak nak di baca.. nie adalah entry melepaskan geram.. so... aku mohon maaf ok... :)

ok.. aku nak lepas geram kat sorang member aku nie.. dia seorang yang ber-gender F.. mulut dia memang buat aku cukup hangin.. ( entry nie aku tulis sejurus selepas aku ber Ym ngan beliau)

memula ok aje ar.. tanya2 khabar then, mula ar masuk bab umah tangga dia.. ngadu penat sebab sedang berbdan dua dan terkejar2 sebab nak masaka kan tuk hubby dia.. ok ar tu kan, aku dengar aje ar.. dah member meluahkan perasaan nya.. then 
aku cakap, "ye ar ko dah kawen, penat len.. aku penat len"
aku cakap lagi " pasang ar bibik.. senang ko"
dia jawab " tak mo ar.. kang bibik tu ngurat laki aku" (dalam atie macam ar ensem sangat laki dia) :p
aku cakap " ambik ar yang dah tua sikit.. yang boleh di panggil "mak" "
dia jawab " tak mau ar, sebab kang kalo dia sakit sape yang susah?? lagipun tak ada privacy"
dia cakap lagi " nanti bila ko dah kawen baru ko tau"
aku jawab " heheeh.. skang aku no comment ar.. tapi mungkin aku len dr ko"
dia tanya "apa maksud ko? tak kan ko tak nak masak kot?"
aku jawab " aku akan masak.. ye ar, aku keje sendiri.. so boleh adjust masa aku"
dia cakap " abis ko ingat, aku keje nie syarikat siapa?? hehehehe" (aku dah mula semacam terasa)
aku jawab " syarikat ko ke?? atau hubby ko?"
dia jawab "biar lah rahsia.. esok2 bila dah tak boleh nak simpan.. baru lah aku bagitau.. aku memang rahsiakan daripada member2.."
aku jawab lak "dan2 ko nie"
dia terus cakap " tak pe ar, kita tengok aje bila ko kawen sok"
aku terus letak icon gelak guling2
dia kata " apasal ko gelak?? tak kan ko andartu kott?? ooppsss"

*SILA BACA SEMUA AYAT YANG AKU DAH BOLD KAN TU..*

hah.. itu ar kemuncak mekarahan aku pada dia.. aku jawab ar
"lebih baik aku jadi andartu daripada aku sakit atie bila kawen"

wei minah.. ko ingat ko dah bagus sangat ke??
kalo takat kawen, sebab mak ko dah bising ko tak kawen dulu baik tak yah kawen..
bek "andartu" macam aku nie hah.. 

xpenat nak masak kan tuk hubby, tak penat nak usung perut yang memboyot.. aku kesian tengok ko yang ngadu penat ngan aku tapi apa yang ko cakap balik kat aku??

aku tak kisah ko nak cakap apa pun, aku tau aku memang belum kawen.. so apa masalah ko?? ada ke aku kacau umah tangga ko?? kacau laki ko?? atau ko takut aku kacau laki ko?? hello.... kalo takat laki ko tu, walaupun dia kaya pakai BMW, aku tak ingin ar.. 

ko ingat aku tak ada maruah ke?? tak ada perasaan ke?? ngan aku ok ar ko cakap macam tu sebab aku jenis yang tak kisah. tapi kalo ko cakap ngan orang lain, ko ingat orang tu tak terasa ke?? kata belajar samapi oversea tapi otak tak guna.. cakap men lepas aje..

len kali cuba pikir dulu sebelum ko cakap.. jangan ingat semua benda boleh wat gurauan..
jangan mudah ambik enteng setiap apa yang dah terjadi.. dah ar tak mintak maaf.. 
aku kenangkan ko tu ngah sarat ngandung aje.. sebab tu aku malas nak maki2 ko tadi.. kang terkenan lak muka anak ko macam muka "andartu" nie sok.. dah parah lak ko kena ngadap muka "aku" samapi ko meninggal... 

please ar eik, len kali sebelum ko kuarkan apa2 kenyataan, please please and please pikir dulu akibat daripada perbuatan kita.. dah banyak kali aku cakap, letakkan diri tu kat tempat orang yang ko nak cakapkan.. apa perasaan ko bila orang tu cakap macam tu kat ko?? ada pedih?? ada sakit?? hah.. pandai lak eik ko sakit?? rasa lak ko pedih?? abis ko cakap tu, orang tu tak ada perasaan ke?? batu ke?? tunggul ke??

dah ar, aku malas nak membebel pepanjang kat sini..
ko buat ko tanggung sendiri.. bagi aku, aku jenis yang tak kisah walaupun aku terasa..
aku kejap aje hanginnya.. tapi len kali tolong ar jangan ulang semula.. mau kena santau ko sok..

ps : Teramat Panas Atieku Sewaktu Menulis Entry Nie..







Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

6 comments:

FaTiN said...

abes la kak linda dah mengamuk tu :D
andartu? saya pun sensitif jugak dgr
ohh tu masalah orang kahwin yer, penat nak masak dan penat nak usung perut.
masalah budak macam saya, penat nak usung buku
heheee

sI tEDI said...

aku pun dah mula sensitif pasal tu.

aku menyampah kalau kawan2 baik aku tanya pasal tu. sedangka mereka pun dulu kawen lambat. jd kena lah pahamkan perasaan org mcm kita ni.

betullah ckp kau.

kita x perlu nak fikir pasal anak atau suami. anak emnangis ke.. nak tuko lampin ke? suami nak makan apa ari ni? nak masak apa?

nak keluar sesuka hati pun x leh. nak jenjalan pun tak yah pk panjang sgt.

Semua org ada keinginan untuk berumah tagga. sept atau lambat.

ada jodoh atau tidak.

tp andainya,
kita sendiri lebih baik.. itu lebih membahagiakan dr kita terlalu terdesak untuk kawen dan tersalah pilih.

cHeRyNa PiReS said...

sebenarnye...mana2 pon kita gi, mmg takleh ada garisan dah dan belum kawen tuh. sebab nak berkawan, asek pk perbezaan status je, maknanya diskriminasi.

boleh berkawan ke kalau ada diskriminasi?
bila berbual...bukan berbual...tp bersaing!

~LP Lum~ said...

fatin : huhuhu... hanya meluahkan rasa ketidak puasan atie akak aje.. igt dia bgs sgt ke??

tedi : btl3.. kalo dah smpai jodoh sok, kawen ar.. kalo xde smpai xkan nak kawen gak?? sok2 jd ar cerai berai bagai..aku pun hangin aje kalo ada yg tnya bila nak kawen?? dah kawen ke??

kak sha : tau xpe.. memang diskriminasi sungguh...

★ Nu♥ℜul ★ said...

haii :]

org tu , mulut mmg tak boley cover langsung.
ckp berlapik r .

pape lahh . mcm bgs je .

~LP Lum~ said...

nurul : hye 2..

memang pun... memang mcm bagus aje...

thanx ya.. :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)