Friday, February 19, 2010

Hatiku Di Landa Badai Tsunami


Tsunami _-_A tsunami (津波?) (English pronunciation: /(t)suːˈnɑːmi/) is a series of water waves (called a tsunami wave train[1]) that is caused by the displacement of a large volume of a body of water, such as an oceanThanx 2 Miss Wikipedia di atas penterjemahan yang lebih terperinci... :)

salam n eelloopp semua~
apa khabar semua?? :)
hehehe... aku macam biasa ar.. nak kata aku baik sangat xde ar.. nak kata aku xbaik pun xde ar.. hanya macam2 itu aje ar... :)

hehehe... ngape tetba aku citer pasal Tsunami lak?? sebabnya macam tajuk aku kat atas tadi "Hatiku Di Landa Badai Tsunami".. (tajuk xmenahan.. boleh wat tajuk novel yang akan datang nie..) :p

ye ar macam pengertian Tsunami 2 sendiri.. katanya siri air bah yang besar yang datang dalam masa yang amat singkat.. seperti negara kita yang pernah di landa Tsunami pada 26 Disember 2004.. 

tapi hatiku di landa Tsunami semalam.. :(
semalam aku mendapat email dari seorang teman lama aku.. lama kami tak bertemu dan berjumpa.. tetiba semalam aku bukak email, then aku tegok ada email daripada dia.. hati aku cukup gembira.. tapi rupa2nya kegembiraan aku hanyalah sementara waktu aje.. sebabnya apabila aku membaca isi kandungan email beliau..

"aku akan melangsungkan perkahwinan bulan depan. aku harap kau dapat datang untuk melihat hari bahagia aku.. aku tak akan bagi tahu kau siapa suami aku hinggalah kau datang sendiri nanti.. aku rasa kau akan merestui aku sebagai kawan kau.. maafkan aku tak memkhabarkan berita ini lebih awal.. aku cuma inginkan kehadiran kau di majlis aku nanti."

tiba lah harinya.. aku hadir dengan seorang teman aku.. teman yang selalu ada dengan aku bila aku susah dan senang.. :)
dan aku amat terkejut membaca nama pengantin lelaki yang tertulis di banner.. hanya nama tiada wajah.. tapi nama itu mengenangkan aku kembali pada insan yang sepatutnya berada di sisi aku sewaktu ini.. tapi mustahil kerana dia kata dia bekerja dan tak dapat menemani aku ke majlis ini.. aku diamkan.. rupa2nya perubahan aku di sedari teman aku tadi.. dia menyatakan mungkin aku silap orang dan bukan hanya si dia yang mempunyai nama seperti itu.. aku senyum walaupun hati aku tak tenteram..

apabila kami melangkah masuk ke dalam dewan, hatiku bertambah2 tak keruan.. aku terlihat kelibat adik si dia di majlis ini.. aku anggap dia jua kenalan seperti aku.. dan hatiku luruh apabila aku lihat siapa yang bersanding di atas pelamin.. aku rasakan seperti ingin pengsan.. aku tak sangka yang si dia sanggup menipu aku.. apa salah aku??
aku kuatkan diri, dan melangkah ke pelamin apabila nama aku di umumkan oleh pengacara yang bertugas untuk majlis menepung tawar.. aku melangkah dengan hati yang hancur apabila melihat insan yang aku sayang bersanding dengan sahabat aku sendiri..

tapi aku kuatkan semangat dan dengan senyuman yang paling sumbing, aku menepung tawar pengantin.. aku dapat melihat si dia amat terkejut dengan kehadiran aku.. tapi teman aku amat senang dengan senyuman yang paling manis tapi bagiku senyuman itu terlalu bisa buat aku..

aku tinggalkan majlis dengan penuh kesedihan.. aku hanya menghantar pesanan sms kepada sahabat aku dan pada si dia.. seminggu aku berkurung di rumah.. hanya teman aku yang xputus2 memberikan aku kata semangat.. akhirnya genap 2 minggu aku "berkabung", aku keluar rumah dan aku menerima kehadiran si dia dengan senang hati di hadapan pintu rumahku..

dengan muka penuh penyesalan, dia menyatakan yang dia terpaksa kerana terlalu banyak terhutang budi dengan keluarga sahabat aku.. masih lagi menyatakan kasih sayang dan rindunya pada aku tak pernah luntur.. aku terkesima tapi aku tak lalai sekali lagi.. aku terima kata2 maafnya dan aku mohon agar dia jangan mencari aku lagi.. anggap sahaja aku dah mati dan kalian tak pernah mengenali aku..

sekarang aku sedang bahagia bersendirian di sini.. tempat yang hanya teman aku saja yang mengetahuinya.. 

* sumber email dari teman aku mencerutakan bagaimna luruhnya hati dia apabila dia mengetahui yang dia ke majlis kenduri kawen teman lelakinya.. aku tukar sikit2 ayat tuk menyedapkan.. ;p
dan hingga kini aku pun xtau kawan aku 2 di mana.. aku hanya berdoa moga dia jua akan menemui kebahagiaan yang di carinya.. :)
kerana aku tahu dia seorang yang cukup kuat dan tabah untuk menghadapi segalanya.. :)

ok lah, len kali aku citer laie.. :)
bye2.. :)

ps : hatiku jua pernah di landa tsunami~







Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

7 comments:

Lady ZubaidaH said...

Wish u happy happy always and May Allah SWT shower his blessings towards u and your life.Take Care Friends!

Unknown said...

zubaidah : tahnx~

Cik Azz said...

bukan jodoh dia....redha je la...

Mungkin lepas ni dia akan dpt jodoh yg lagi bagus dan hebat dari ex dia tu....Insyaallah....

*Life must go on.....

Unknown said...

kak azz : yup... insya Allah... dia akn dpt yg lbih baik dr ex dia... :)

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

itu tandanye jodoh kita masih ada... huhuhuuh...

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

agak kejap sahabat akak itu..
huh!! maaf moon geram la kak

Unknown said...

pokcik dot : insya Allah... :)

moon : huhuhu... geram aje moon... akak xkisah de... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)