Tuesday, February 2, 2010

Kenapakah Aku Menjadi Seorang Yang Hipokrik??


Salam n eelloopp semua...
apa citer korang arie nie?? ada yang cuti eik n ada yang ngah bertungkus lumus bekerja.. :p
mcm aku ar... :)

so cntik tak mug yang aku tempelkan sekali kat atas 2?? cantikkan?? hehehe... xbnrnya aku nak citer psl perkataan 2.. HYPOCRITE atau dlm bahsa melayunya hipokrik.. ngape lak tetba nak citer psl nie?? sebabnya hanya lah satu aje.. aku telah menjadi seorang yang hipokrik sekarang nie...

"adakah hipokrik nie baik??
-aku pun xtau ar baik ataupun tak.. sebabnya pada mulanya aku pun tak suka org yang hipokrik nie.. atau pun brpura2..

kalo dah tak suka kenapa nak jadi gak??
-sebabnya aku trpaksa..

sape lak yang paksa ko??
-diri aku sendri yang memaksa aku menjadi hipokrik..

sebabnya??
-sebabnya aku ingin menjaga hati dan perasaan orang yang amat aku sayang.. aku nak pujuk hati aku supaya menerima ketentuan Ilahi.. aku nak tunjukkan pada mereka2 yang aku mampu melupai sejarah silam aku.. aku nak bagitau pada mereka2 yang aku jua mampu utk hidup bahagia.. aku nak ceritakan pada keturunan aku yang aku mampu untuk bertahan daripada "sakit" ini.. dan aku jua nak teman2 yang senasib dengan aku membina diri mereka tuk bangkit semula.. bangkit tuk meneruskan kehidupan mereka tanpa kesedihan lagi.. (walaupun dalam hati aku, aku menangis bagaikan nak rak.. tp hanya dalam hati kerana aku xpernah tunjukkan pada mereka2 ini yang aku akan menagis kerana Dia lagi)

bahagia ke??
- bahagia sgt2 kerana aku menjadi hipokrik.. (adakah kewarasan aku telah hilang?? aku rasa ya) :p

aku tak pernah mencintainya seperti ini sebelum ini..
aku tak pernah merinduinya seperti ini sebelum ini..
dan aku xpernah mengharapkan apa2 daripadanya sebelum ini..
maafkan aku kerana masih lagi menaruh hati padamu..
maafkan aku kerana aku mengharapkan dikau menjadi kekasihku..
maafkan aku kerana aku terlalu merindui akan dirimu..
dan maafkan aku kerana aku dah xmampu nak menanti akan dirimu lagi..
aku ingin bebas sebebasnya daripada belenggu ini..
maafkan aku kerana aku menjadi hipokrik..."

sebenarnya sumber citer aku ambik daripada seorang teman aku.. dia emailkan kat aku citer nie.. :)

ok ar... bye2... nak smbung wat keje... ;p
(dan dan wat keje)

ps : aku pun hipokrik gak ke setalah di labelkan sbagai sorg yg sombong?? :-?







Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

9 comments:

dotblogspotdotkom said...

dolu.. masa pakcik selalu buat keputusan yg lebih memetingkan diri sendiri.. mereka kata pakcik pentingkan diri sendiri.... tapi bila pakcik tanya... kalau bukan diri sendiri yg pentingkan diri sendiri... siapa lagi..?....

siapa nak hargai diri kita sedangkan diri sendiri tidak memikirkan utk diri sendiri.....

ntah le... hipokrit..... x perlu kot......

~LP Lum~ said...

pokcik google : hehehe... susah gak eik?? kang wat kputusan sndri dkatakan pentingkan dri sndri..
kalo lak wat kputusan oleh org len, d katakan lak kna tndas n d buli... huhuhu... mcm mna nak wat?? ;p

~Kak AZZ~ said...

buat tak tau je senang...hehehe...

buat2 vudus takpe....asalkan kita sememangnya pandai...

buat2 pandai takleh jika sebenarnya kita tak berapa pandai...

huhuhu......

~LP Lum~ said...

kak azz : ahaks~ kna ar wat2 pndai kak wlaupun xpndai sbnrnya... ;p

Siti Zubaidah said...

Helllooooo!What other people think of you is none of your business.There's no such thing as perfect person or life.In everything there is a season.It can't be fought.Our job, as people, is to take that season with its ups and downs and roller coasters of emotions and enjoy every moment.Smile and laugh more....(^_^)

~LP Lum~ said...

zubaidah : hohoho... thanx~ i will enjoy every moment for now on... :)

~ mizzAmy ~ said...

pada amy pulak, ada masa kena hipokrit. ada masa, kena be myself jer.

~LP Lum~ said...

mizz amy : hehehe...btl gak eik? kekdg perlu gak kna hipokrik n kekdg kita perlu gak b ourself... :)

fndrocka said...

lama2 nanti terlupa dunia realiti...semuanya fake.

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)