Wednesday, May 26, 2010

Kenapa Perlu Bermulut Macam Itu??

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? ada sihat?? ada yang tak sihat?? yang sihat Alhamdulillah.. yang tak sihat better gi jumpa doc ok.. skang nie memacam penyakit dah... :)


cantik tak gambar yang aku tepek kan kat atas tu?? cantikkan... amat berseni sekali bagi pandangan mata aku yang buta seni nie... :)
ok2.. aku bukan nak citer pasal seni.. aku nak citer pasal orang yang suka bermuka2 dan cakap pusing2 serta belit2... :p


aku dengar member aku citer pasal dia yang berkawan ngan orang yang mulut macam nie.. depan member aku, kawan dia nie cakap lain, belakang member aku pulak kawan nie cakap benda yang di pesongkan.. walhal, benda tu kawan nie yang cakap ngan member aku tu tapi bila di sampaikan pada orang lain, kawan nya kata member aku pulak yang bercakap..


aku pun pening gak bila dengar member aku nie meluahkan perasaan nya tadi kat Ym.. kesian sebab, dia dah anggap kawan nie macam saudara sendiri.. apa aje masalah di kongsikan bersama.. tapi apa yang dia dapat?? kawan dia nie memburuk2 kan dia.,.


dunia skang nie, sukar nak dapatkan seorang teman yang benar2 memahami diri kita.. seb baik aku ada My Best Buddy Mr Dude yang selalu aje memahami aku.. :)
selalu memberikan kritikan serta nasihat yang membina walau apa jua yang aku sedang atau tengah lalui... :p
sama gak macam dia, aku selalu ada ngan dia bila dia perlukan nasihat seorang sahabat.. :)


berbalik pada citer member aku tadi, aku cakap ar kat member aku, "gi aje ar cari kawan yang len.. kau pun sennag atie, dia pun senang atie.. jangan di layan minah yang mulut macam tu.."
member aku jawab " sekali aku istiharkan dia sebagai kawan aku, maka selamanya dia akn menjadi kawan aku walau apa pun perbuatannya pada aku"
dalam atie aku hanya berkata "amat mulia hati kau, andainya aku jua semulia kau alangkah indahnya~"


dan perbualan kami terhenti ditengah jalan apabila masing2 sibuk wat keje... :p
bagi pendapat korang ar, korang  pulak macam mana?? pernah tak korang berkawan dengan orang yang mulutnya macam nie?? berbelit2 bila bercakap, tunjuk macam dia aje yang bagus dan orang lain aje yang salah?? kongsikan ar ngan aku... :)


ps : Sabtu Arie Tu Bunkface Datang Seremban Parade, Teruja Sangat Nak Tengok Tapi Tak Dapat Nak Tengok Sebabnya Mr E Datang Menziarahi Aku.. Thanx Ya Sebab Sudi Datang Ke Seremban Walhal Kau Jauh Di Sana Dan Thanx Jua Sebab Belanja Aku, Next Time Boleh Belanja Aku Lagi... ^_^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

7 comments:

~ mizzAmy ~ said...

amy pun ada kawan yg jenis mulutnya amatlah tak dek insurans. dan kadang2 menjelous tak tentu hala. but then again, amy still kawan dengan dia. cuma berhati-hati lah. tak share a lot og things with her. tak nak dia burukkan amy kat org lain or buat2 cerita tambahan.

Unknown said...

amy : tau xpe.. tapi kekdg sy rsa mcm xmo kwn ngan org mcm nie.. tapi kalo xkwn, cian lak dia xde kwn... :p

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

tu termasuk golongan org2 yang bermulut longkang tu..eeii..xsukanya dengan org yang macam tu..

Cik Azz said...

Jauhi dari kawan talam dua muka... Kdg2 ada org mulut dia jahat sikit, tp hati dia baik... Kdg2 pula ada org yg mulut dia manis sangat2 tp hati dia lebih busuk dr bangkai...

Yg penting, kita jaga mulut kita sendiri.... Mulut atas dan bawah yaa... hahaha... :p

Unknown said...

aida : btl3.. kalo mulut longkang nie, boleh kita tutup2kan.. tapi kalo mulut orang mcm tu, sukarnya nak tutup... :)

kak azz : btl3... kekadang mulut mcm apa tapi atie baik.. ada lak yang mulut baik tapi atienya.. tah ar susah nak ckp.. :)

FaTiN said...

tak leh kasi tahu big secret lah kat kawan cmni. takut lain jadinya
sorry kak linda lama x dtg. saya sibuk sikit akhir2 ni. malam ni baru rajin nak balas komen org :)

Unknown said...

fatin : tau xpe.. nanti xpsl2 smua citer akan di ketahui oleh org len... :)

itz ok dik.. akak phm... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)