Wednesday, April 14, 2010

Adakah Pilihan ini Adalah Pilihan Yang Tepat??

Kredit Gambar Kat Aku Sendiri

Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? sihat??
aku doakan moga2 korang semua dalam keadaan yang amat menyenangkan.. bahagia, gembira dan sihat2 sokmo... :)
aku pun masih batuk laie, demam dah kebah but sore dah ilang... :(
now nak serve customers, kena cakap kuat sikit supaya customers aku paham apa yang aku cakap kat dorang... :)

aku nak tulis pasal membuat plihan.. sama ada pilihan itu tepat ataupun pilihan itu salah.. ini adalah berdasarkan pengalaman aku sendiri dalam membuat keputusan dalam idup aku.. tak ada kena mengena ngan sesape pun.. baik yang idup mahupun yang telah tiada laie.. :)
kalo ada yang terasa, aku mohon maaf..

ok ar, aku pernah membuat macam2 keputusan yang aku rasakan pilihan keputusan aku itu adalah pilihan yang tepat.. walhal sebenarnya ia adalah pilihan yang tak sepatutnya aku ambik.. ada pulak pilihan yang aku rasakan itu adalah pilihan yang tak tepat, tapi ia sebenarnya adalah yang terbaik wat aku.. kecewa?? yup.. kecewa memang ar kecewa.. sebabnya kita inginkan yang lain tapi sebenarnya ianya lain yang kita dapat..

complicated?? yup.. amat2 complicated.. masa aku nak wat pilihan "itu", aku banyak bertanyakan pendapat orang lain.. aku banyak merenung akan akibat daripada pilihan aku itu.. memikirkan apa yang akan terjadi kemudian hari dengan keputusan pilihan A dan apa yang akan terjadi jika aku memilih pilihan B.. 

aku buntu.. dan.. apabila pilihan yang aku buat telah aku nekadkan.. keputusan telah aku wat, kata sepakat telah aku capai.. barulah kuar mengenai pilihan aku itu adalah SALAH.. aku tak sepatutnya mengambil pilihan itu.. sepatutnya aku mengambil pilihan yang ini..
masa itu, aku rasakan KEKECEWAAN teramat sangat melanda diri aku ini.. kenapa?? mengapa?? sekarang baru kuar akan citer yang pilihan aku itu salah?? kenapa?? mengapa?? sewaktu aku meminta pendapat kalian, kalian anggukkan aje?? kalian setuju aje?? mengapa?? kenapa?? sekarang baru kata kan ianya adalah SALAH??

so, apa yang aku buat?? aku teruskan jua keputusan yang telah aku tekadkan.. teruskan jua keputusan yang telah aku nekadkan.. aku tak boleh berhenti di pertengahan jalan hanya semata2 aku di katakan aku silap dalam membuat pilihan.. aku teruskan jua pilihan aku hingga ke akhirnya bagi membuktikan yang pilihan aku adalah TEPAT dah kalian adalah salah.. 

dan.... keputusannya?? aku benar.. pilihan aku adalah yang tepat dan kalian adalah salah.. kalian salah dalam mentafsir akan keputusan yang aku buat.. kalian tak melihat daripada sudut aku.. kalian hanya memandang dan menasfsirkan hanya daripada pandangan kalian sebagai insan yang tak berada di tempat aku.. aku yang tanggung selama nie sebelum aku membuat keputusan... 

dan aku mohon kemaafan pada kalian kerana melukakan atie kalian jika keputusan yang aku buat "itu" telah merobek atie kalian semua.. aku tahu kalian semua sayangkan aku.. tapi aku perlu sayangkan diri aku sendiri sebelum aku sayang akan kalian.. aku perlukan diri aku sendiri dahulu.. aku perlu bangkit..

to My Dear Sis Prince Adnil, im sory kak sebab wat keputusan drastik macam nie.. sy tau akak terkejut dan amat kecewa ngan keputusan sy.. tapi saya terpaksa kak.. perlu bangkit semula setelah penat berada di bawah.. perlu bangun tuk diri sendiri kak.. bukan untuk saja2 atau untuk buat propaganda mengenainya.. sekali lagi sy mohon kemaafan pada akak.. sy sayangkan akak dan terima kasih atas kata2 semangat akak pada sy selama ini.. akan saya pegang ianya menjadi azimat bila sy berada di bawah kembali.. tapi buat masa ini, sy perlukan masa tuk sy sendiri.. harap akak memahami akan keadaan sy...

kepada My Best Buddy, Mr Dude, thanx atas sokongan kau.. aku hargai akan segalanya dude.. u are my best fren ever..

kepada My Sp, maafkan orang kerana tak dapat nak bagitahu dia pasal keputusan ini.. orang terpaksa dan jangan tanya mengapa keputusan ini yang orang buat.. dia adalah yang terbaik buat orang.. 

kepada teman2 yang banyak menyokong aku, thanx a lot.. hanya Allah aje yang akan membalas kebaikan kalian.. pada yang tak pernah menyokong aku pun, aku ucapkan terima kasih kerana tanpa kalian aku tak mampu nak bangkit semula... :)

ps : Terlalu Emo Apabila Sesorang Memanggil Aku Dengan Panggilan "Akak" Dan Terharu Apabila Dia menjadi Silent Reader Aku Selama Ini... Thanx~





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

8 comments:

myQza said...

apakah keputuan yg di buat itu?

Tahniah sbb berani buat keputusan yg drastik.

setiap apa yg kita putuskan kit aperlu yakin dengannya. jgn sesekali menyesal.

:)

Lady ZubaidaH said...

Hidup itu ibarat kapal yang berlayar di laut yang luas dan tak bertepian. Kalau matlamat dan kompas yang digunakan itu betul, insyaAllah, sampailah kita pada destinasi yang diimpikan.

Unknown said...

tedi : yup... tahniah wat aku sbb wat kputusan yg drastik walaupun ngan keputusan itu aku mbuatkan org lain berjauh atie ngan aku...

zue : sy suka akan ayt awk zue.. :)
kita ar yg menentukan arah tujuan kita berdasarkan matlamat dan kompas yg di berikan... :)

Lady ZubaidaH said...

Terima Kasih!Chaiyok chaiyok!

Azuan said...

kadang3 manusia buat silap~

Unknown said...

azuan : yup... manusia memang wat silap.. tapi tak pernah nak akui akan kesilapan itu...

prince adnil said...

ntahla..but i relly miss u..tapi betul cakap ko..sampai skang masih shock n little bit kecik hati..tapi bangga ko boleh buat keputusan sendiri..tapi yang nyata sekarang terpaksa melayari di situ tanpa teman setia.. akak den pun tanya naper 2-3 hari den sedih je..apa alasan yang perlu diberi..yang den sendiri x paha mengapa terselit rasa kecik ati..hahaha..mainan perasaan..x perla..lau ko da ok..cari jer akak kat ym ke..akak ada buat shoot member akak semalam..nak ko komen..tapi cam ne..ada kat fb akak..apapun..teruskan perjuangan..
p/s:terasa mgkn sebab da anggap rapat n mesra ngan ko..da anggap cam adik
jgn lupa minum air asam jawa n lai chee kang..

Unknown said...

prince : miss u 2 kak.. just ckp ngan kakak akak yg sy gi bertapa n akak sedey sebab tak dpat ikut bertapa sama... :)

insya Allah sy akan komen.. :)

ps : dah semakin pulih... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)