Wednesday, April 21, 2010

Sukarnya Nak Dapatkan Kepercayaan... :)


Salam n eelloopp semua~
apa khabar korang semua?? sihat?? sure sihat punya.. dah masuk arie rabu.. bermakna kita dah berada di pertengahan minggu... :)
lagi beberapa arie aje lagi dah nak weekend n cuti semula di ujung minggu betul tak?? :)

ok2.. kali nie nak citer pasal TRUST ataupun kepercayaan.. thanx kat Mak aku yang bagi idea nie.. katanya dia terbaca seseorang bertanyakan mengenai kepercayaan.. aku tak tanya lak siapa dan kat mana mak aku terbaca... :)

alrite, tak mau citer melalut, kita teruskan ngan citer pasal kepercayaan nie.. menurut kata mak aku, orang itu bertanya mengenai mengapa sukar nak dapatkan kepercayaan.. huhhu... 

"sukar ke nak dapatkan kepercayaan??" aku tanya kat mak aku
then mak aku jawap " amat sukar"
"kenapa ianya sukar?? kalo nak kepercayaan tu, bagi aje ar"
"kalo ar kepercayaan itu semudah yang akak cakapkan tu, alangkah bagusnya??"
aku pelik ngan jawapan mak aku.. aku tanya lagi, 
"sukar sangat ke nak bagi kepercayaan?"
"kepercayaan tu sukar nak dapat tahu tak??"
"alasannya apa?"
"alasannya.. bukan mudah tau tak nak dapatkan kepercayaan seseorang.. dan bukan mudah gak seseorang tu nak bagikan kepercayaannya pada orang lain.. walaupun suami dia sendiri.. kepercayaan ini suatu yang berharga.. kalo kita tak tahu menjaga kepercayaan yang dah di berikan, sampai bila2 pun orang tak kan percaya pada kita dan kita sukar nak dapatkan kepercayaan orang.. tapi bila sekali orang dah berikan kepercayaan itu pada kita dan kita pandai menjaganya, insya Allah.. kita akan dapat kepercayaan itu sampai bila2"
"maksudnya apa mak?" aku masih blur lagi..
dengan selamba mak aku hanya jawap " akak akan tau bila akak melaluinya kelak"

aku terpinga2 kat situ.. blur giler aku mas tu... but now, mungkin aku paham sikit2 kot.. apa pun, memang sukar nak percayakan orang lain.. tapi bila kita dah percayakan orang tu, kita akan bagi sepenuhnya kepercayaan padanya... betul tak tafsiran aku nie?? :p

ok ar, skang aku nak dengar pendapat korang pulak.. :)

ps : Aku Percaya Pada Kamu.. Kerana Itu Aku Tak Pernah Meragui Akan Ketelusan Serta Keikhlasan Kamu Selama Ini... ^_^

Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

2 comments:

..~ This Iz About My Life ~.. said...

Percaya..kini sudah tiada makna jika dinodai wpon tanpa sedar @ x sedar...

~LP Lum~ said...

this : thanx ya 4 ur comment.. :)
tp bukan mudah nak tarik balik kepercayaan andai benar2 kita memberikannya...

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)