Monday, June 14, 2010

Keliru~


Salam n eelloopp semua~
apa khabar?? aku doakan moga korang semua dalam keadaan yang amat menyenangkan serta bergembira di samping mereka yang tersayang... :)
Isnin menjelang tiba.. kemalasan pun menziarahi aku... :p

ok, aku tak mau citer yang merepek2.. (dan dan aje) :p
sebenarnya aku ngha kompius atau cakap yang betulnya confused atau keliru.. hah.. sebab apa aku keliru?? sebabnya aku pun tak tau ar ngape tetiba aje aku keliru..

keliru ngan apa yang sedang aku rencanakan..
keliru ngan apa yang sedang aku lalui..
keliru ngan apa yang sdang bermain-main kat dalam pale otak aku nie...
keliru ngan apa yang sedang aku rasakan skang nie..
keliru ngan apa yang sedang aku lakukan..
keliru ngan apa yang sedang aku lafazkan pada Si Dia..
dan pendek kata ar..
aku ngah keliru dalam kehidupan aku skang nie... :p

huhuh... aku tak tau ar sama ada keputusan yang bakal aku buat ini akan memgembirakan insan2 yang berada di samping aku ataupun akan hanya aku aje yang bahagia tapi mereka2 ini derita..
aku tak tau ar sama ada keputusan yang akan aku buat ini akan di restui oleh semua orang ataupun tidak..
aku tak tau ar sama ada keputusan aku kelak akan mempengaruhi hubungan aku dengan teman2 aku ataupun tidak..

lihat.. terlalu banyak perkara yang aku sedang pikirkan.. kekadang aku rasa macam perkara nie remeh aje.. aku aje kot yang suka pikir memacam.. aku aje kot yang suka melayan perasaan atau aku aje kot yang suka memikirkan perkara yang remeh menjadi maha besar??

hehehe atau huhuhu?? dua2 sedang aku rasakan skang nie..
aku gembira sejak bertemu dengan En.Cinta aku.. 
aku bahagia sejak mengenali beliau..
aku terasa di hargai sejak menjadi "sayang" beliau..
aku terasa bertuah kerana aku yang di pilih oleh beliau...
terima kasih aku ucapkan..

tapi dalam masa yang sama,
aku sedey apabila segelintir mereka2 ini tidak dapat menerima akan kegembiraan aku..
aku sedey apabila segelintir mereka2 ini tidak dapat menerima akan kebahagiaan aku..
aku sedey apabila ada suara2 sumbang mengatakan aku tak layak untuk En.Cinta aku..
aku sedey apabila ada suara2 yang mengatakan aku bodoh kerana menerima beliau...

sebenarnya...
aku pasrah dalam membuat keputusan itu..
aku berserah aje pada yang Maha Esa atas ketentuan yang telah di tentukan untuk aku..
aku tawakal aje dengan segala2nya..
dan yang penting...
aku jua berHAK untuk bahagia seperti mana orang lain..
aku jua berHAK untuk merasa apa yang aku rasa skang nie..

doakan aku semoga semua akan selamat nanti... aku mengharapakan ini yang terakhir dalam hidupku.. aku tak mampu tuk bertahan lagi tuk sekian kalinya.. maafkan aku andai aku akan membuatkan kamu, kamu, kamu serta kamu "sakit" dengan keputusan aku.. 

- inspirasi teman aku yang tengah menderita antara membuat pilihan -

ok.. aku mau out...
berjalan2 sambil  membaca ceritera kalian pula.. :)

ps : Wahai En.Cinta Jangan Lupa Akan Temu Janji Kita.. Hujung Minggu Ini Kita Ketemu Eik.. :p






Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

11 comments:

sI tEDI said...

Separuh perkara kita perlu dengar kata orang, pendapat orang.

Separuh perkara lagi kita perlu dengar kata hati kita. Kehendak kita.

Kita tidak dapat puaskan hatis emua orang. macam tu juga kita tak dapat nak puaskan hati sendiri.

Kekeliruan menghalang dari berfikir secara tepat.

Bertenang dan renungkan perkara2 yang mengelirukan dan buat satu keputusan yang membahgiakan hati sendiri.

Selamat berdatinG!

~ mizzAmy ~ said...

erm.. kadang-kadang, kita perlu berkorban demi orang lain. contoh, kalau kita tengah bercinta, memang kita tak nampak apa2 yg kurang pada cinta hati kita. tapi orang-orang sekeliling nampak dengan jelas mana-mana kekurangan yg ada dan mereka pasti kekurangan tersebut akan menjerut kita suatu hari nanti. so, pandangan orang sekeliling kadang-kadang amatlah diperlukan.

btw, selamat berdating... ;)

~LP Lum~ said...

tedi & amy : thanx ya gurls atas nasihat korang tu.. akan aku pikir kan semula.. :)

ps : hehehe...amacih psl dating tu... :p

~Cinta Cukulet~ said...

setuju dgn cik tedi..kadang2 kita kena tutup telinga,tutup mata dan dengar kata hati..dan kadang-kadang kita kena bukak telinga,bukak mata dan pandang pada realiti..

dotblogspotdotkom said...

kene nyanyi lagu keliru nih.... ada pasangan duet?.. tak de kalu.. blh le koling2 pacek.. huhuhu

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.kak, bile majlisnye?
.keh keh keh
.jgn tunggu lame3 ;p

~LP Lum~ said...

CC : thanx atas pendapat kamu... :)
insya Allah akak akan cuba wat seperti nasihat2 kalian... :)

pokcik : meh ar.. nanti sy calling2 pokcik eik... :)

intan : majlis apa kah itu intan?? :p
xde ar biar ar dlu.. tnggu intan ngan hairi nye majlis dlu ar... :)

Lady Zubaidah said...

Trust Allah SWT for what you need.Wishing u all the best dear^.^

~LP Lum~ said...

zue : Amin~
n thanx ya... :)

mier@merr said...

ted da ckp ape yg nk sy ckp....

~LP Lum~ said...

miera : ok.. terima kasih... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)