Tuesday, March 2, 2010

Review Niyang Rapik... :) Aku Yang Tertinggal...

Salam n eelloopp semua~
apa khbar n apa citer korang?? :)
hehehe... arie nie aku nak citer psl xtvt aku pd arie Sabtu yang lepas..
hehehe... nak citer pngalaman aku tgk citer Niyang Rapik.. :)

ok ar nie lebih kurang macam review filem nie ar eik.. tapi dari sudut pandangan aku.. pandangan orang lain aku xkira ar plak.. sebab aku xsempat nak tanya penonton yang xpenuh panggung 2... :)
alah biasa ar kan filem melayu mana ada yang nak layan.. tapi aku xtau ar kalo masa memula citer nie kuar kat pawagam dulu.. sebab nya aku tengok pun dah lewat... :p

so.. berbalik pada pandangan aku mengenai citer nie.. sewaktu member aku En E mengajak aku tengok citer nie, dalam pikiran aku hanya 1 iaitu SERAM seperti mana dalam drama bersiri dulu kat TV3..

sebaik citer bermula, adegan seram 2 ada.. tapi xlama.. bak kata orang, adengan seram 2 xdapat nak bertahan lama dengan penonton.. dan bila 4 sekawan nie iaitu Helmi (Kamal Adli), Saiful (Zed Zaidi), Amir (Awal Ashaari) dan Zizan (Shaheizy Sam) kembali ke Kampung Niyang Rapik untuk memulangkan semula gambit yang telah di curi oleh arwah Zack (Fizz Fairuz), berbagai adengan seram dah lucu wujud.. mereka bertemu kembali Laila (Liyana Jasmay) yang sebenarnya telah mati.. sebab apa dia mati, korang kena ar tengok sendiri.. :p

banyak adengan2 seram dalam citer nie tapi cepat sangat di "potong" oleh adengan2 lucu.. Shaheizy Sam, memang lawak dalam citer 2.. seakan2 nerd tapi "kecoh" sangat2.. Zed Zaidi, dalam 2, memang macho.. mungkin dia sebagai ketua dalam kumpulan 4 sahabat 2.. Awal Ashaari lak, aku tengok ok2 aje.. yang Kamal Adli lak, aku tengok ok ar.. aku xpernah tengok dia berlakon sebelum nie.. n seriously aku xpenah kenal dia siapa n bila masa dia jadi artis.. :)
Liyana Jasmay lak, xusah nak pertikaikan ar.. dia memang superb ar kalo berlakon.. sejak dari kecik sampai ar dah bosar nie.. :)

yang lain2 pun not bad.. macam Datuk Ahmad Tamimi Siregar, Nasir Bilal Khas, Dian P.Ramlee n sebagainya.. :)

bagi pengarah Ahmad Idham, gud job walaupun aku hampa ngan anggapan pertama aku.. :(
tapi ada gak budak2 nie yang menjerit sebab terperanjat.. aku lak, xde perasaan langsung.. :))

ok ar kalo korang nak baca sinopsis Niyang Rapik kat Sini.. :)

so.. aku pun dah nak wat keje balik... korang layan ar citer aku nie.. ;p
aku jengah umah2 korang petang2 sikit ok... ;)
bye2...

ps : Mr E seorang yang pemalu rupanya.. tak ku sangka lak... :p







Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

7 comments:

Siti Zubaidah said...

Linda gi dating yeh?thanks 4 the review!

~LP Lum~ said...

zue : bukan dating ar... jumpa mmber lama.. lama sungguh xjumpa ngan dia.. kami sekelas sejak dr darjah 1 hngga ke darjah 4... :)

dotblogspotdotkom said...

emm tak tgk lagi cite nih... tp x suka sgt cite seram nih....

YucIkA said...

ngee~~~

xjerit???
baca tajuk pon seram..
hehe..

mesti blogger ni berani gila..
=)

~LP Lum~ said...

pokcik dot : sy amat gemar citer2 seram.. tapi citer nie mmg mmbuatkan sy kecewa sgt2..... :)

yucika : hehehe... bukan berani, tapi bg sy unsur seram 2, xdpt nak d rasakan.. lebih byk unsur lawak.. lagi seram andai kita tgk jgn pndang belakang atau mna2 aje citer seram yg len... :)

thnax sbb sudi jenguk ke cnie... :)

Moon BlooDy Spell said...

ni yang malas nak blogwalking malam2 ni..
seram kak oii

~LP Lum~ said...

moon : alahai adik aku sorang nie... nmpak ganas.. tp penakut ke?? :)
tp citer 2 mmg xseram ar moon.. membazir aje kalo g tgk... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)