Thursday, March 11, 2010

Jalan Yang Mana Satu Menjadi Pilihan Hati???


Salam n eelloopp semua~
apa khabar korang semua?? sihat tak?? :)
aku sentiasa mendoakan agar korg semua dalam keadaan yang amat menyenangkan di samping mereka2 yang tersayang.... :)
aku pun ok2 aje... "Semakin Hari Semakin Indah Dan Ceria" ;p

nie nak citer pasal sorang teman aku yang ngah dalam dilema memilih antara dua orang insan dalam hidup dia.. macam lagu Farah breep breep "Antara Dua" .. :)

masalah timbul apabila dia berkenalan dengan seorang lelaki nie.. tapi hanya menganggap lelaki ini hanya sebagai teman sahaja.. tak kurang mahupun lebih.. then dia berkenalan pula dengan lelaki yang ke-2.. 

bagi dia lelaki ke-2 mempunyai "aura" yang tersendiri... "aura" yang bisa membuatkan jantungnya berdegup amat kencang walaupun hanya dengan menyebut nama lelaki ke-2 tu aje.. (pa-ra-h) ;p

tapi yang lelaki ke-2 nie, macam tak tunjukkan yang dia meminati teman aku nie.. bahkan lelaki pertama pulak yang beria-ia menunjukkan kesungguhan beliau dalam memikat teman aku nie.. (alangkah indahnya andai aku yang berada di tempat teman aku itu) :p

yang menjadi masalahnya, teman aku nie, sedikit pun tak de rasa tuk "lebih" pada yang pertama.. dia hanya kasihankan yang pertama.. aku cuba cakap ngan dia, andai yang ke-2 tak memberi sebarang respond, g aje ar pada yang pertama..
n dia pun ckp balik kat aku macam nie " macam mana aku nak g kat dia, andai atie aku pada yang lain?? bukan ke terpaksa terima dia dan akan membuatkan dia lebih bersedih andai dia tahu aku hanya kasihankan dan terpaksa terima dia??"

dalam atie aku pun, terpikir gak ngan apa yang dia cakapkan tadi.. buat apa menerima kasih insan lain andai kita TERPAKSA tuk menerimanya?? alangkah kasihan andai si dia tahu yang kita terpaksa dalam menerima kasih dia yang ikhlas itu...

aku pun buntu gak nak tolong member aku nie.. then aku cakap pada dia
"andai ada jodoh ko ngan yang nombor 2, ada ar.. andai telah di tetapkan yang pertama adalah jodoh ko, terimalah dia seadanya dan seikhlasnya.. jangan di pikirkan lagi yang lain andai telah di tentukan jodoh ko.. redha dengan segala ketentuan.. mungkin yang pertama adalah yang terbaik buat ko dan yang kedua hanya di jodohkan tuk menjadi sahabat ko aje"
dan aku lihat mata member aku berkaca2 menahan tangisan.. aku paham akan keadaan dia yang dalam dilema memilih yang mana satu walaupun sebenarnya dia sendiri tak tahu andai yang di harapkan memberikan respond sebagaimana yang dia inginkan...

aku doakan dia akan dapat menerima segalanya seadanya...

ps : Adaakah Aku Jua Akan Mengalami Situasi Sedemikian Andai Aku Berada Di Tempat Member Aku??






Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

2 comments:

dotblogspotdotkom said...

kita x k mo ada sindrom @ penyakit MENYESAL SELEPAS KAWEN....

apa salahnye mencuba dan mendahului... luahkan @ beri hint kepada lelaki yg dia minat tu... kalu jawapan +ve... dia tidak rugi.... kalu -ve.. dia tidak ternanti²....

tidak le sesusah mana... cuba keyakinan perlu ada...

selamat berjaya... huhuhu

p/s:- TQ tegur error spelling...

~LP Lum~ said...

pokcik : thanx eik.. sy akan cuba beri hint yang perlu... :)
sy perlu yakin ngan diri sendiri... :)

ps : hehehe... itz ok.. len kali pokcik blh tgur sy lak kalo sy ada wat salah... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)