Friday, March 19, 2010

Kenapa Hanya Luaran Yang Kamu Ingin Melihat?? Mengapa Bukan Dalaman Aku Yang Perlu Kamu Nilaikan??

salam n eelloopp semua~
hari jumaat telah tiba.. penghulu segala hari.. :)
semangat Jumaat kali ini tak membawa aku macam selalu..
Jumaat kali ini membuatkan aku terasa sayu sangat2.. sedih.. terasa... macam2 yang aku rasa hanya kerana di sebabkan gurauan teman aku...


bukan aku tak boleh nak bergurau ataupun aku hanya perlu serious sepanjang hidup aku.. aku pun suka bergurau2 dengan sesape aje.. tapi mungkin hormon dalam badan aku tak balance kot sebab tu aku terasa...


kat sini aku nak cakap
"ye, aku tahu aku tak lawa..
ye, aku tahu aku tak cantik..
ye, aku tahu aku tak se-solid awek2 yang pernah di damping
ye, aku sedar aku tak tahu nak pakai make up ngalahkan apa..
ye , aku sedar semua itu..
tapi..
kenapa rupa paras yang perlu di pertikaikan??
kenapa luaran aku yang perlu di perhatikan??


aku tahu ko bergurau, dan ko pun dah mohon maaf.. tapi aku tetap terasa dengan apa yang ko cakap kan.. walaupun dah 3 hari kejadian itu berlaku.. aku masih terasa.. kata2 ko masih dalam pikiran aku.. bermain2.. melompat2..


aku menulis entry ini bukan tuk melepaskan geram aku pada ko.. aku hanya ingin melepaskan kesedihan aku.. aku sedih kerana aku anggap ko boleh terima siapa aku.. ko boleh terima fizikal aku.. ko boleh terima siapa aku sebenarnya tanpa sebarang solekan yang tebal2 macam tu...


adakah penilaian aku pada ko silap??
adakah hanya aku yang mudah terasa sedangkan bagi orang lain ianya hanya satu gurauan yang terlalu lawak dan lucu??


maafkan aku.. aku terasa akan gurauan ko.. aku mungkin silap kerana mudah terasa akan gurauan ko.. 
maafkan aku~


ps : aku pernah di malukan lebih teruk daripada ini sebelum ko.. aku boleh hadapinya tapi kenapa bila ko yang menyatakan sekadar hanya gurauan aku mudah terasa?? 





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

8 comments:

sI tEDI said...

bergurau ada batasnya.. jangan sampai menjatuhkan airmuka orang dan gurauan perlu menjaga aib sesama kita..

Siti Zubaidah said...

You can not be everything to everyone and you must remain true to yourselves!Gurauan macam tu memang annoying..Sabarlsh Linda!

~LP Lum~ said...

tedi : tau xpe... wlaupun memang sorg yg tahan ngan gurauan, tapi kali nie mmg aku terasa...

zue : sabar... tapi kdg2 ada gak batasnya... terasa mmg terasa.. tapi sy jenis yg terasa then pretend sy ok.. tp bnda nie mkn dlm n lama nak baik... :/

dotblogspotdotkom said...

ramai yg x reti bila bergurau nih... seme nye main tangkap muat je.....janji diri sendiri seronok..... x pandai langsung jg hati org lain...

~LP Lum~ said...

pokcik dot : tau xpe... len kali nak gurau pun tgk gak ar.. jgn ar sensetip sgt kan pokcik... :)

Badak Comel said...

ish ape la.. kesian cik lin..
cube kita wat camtu dekat dia.
mesti sakit ati..
sabo je la

FaTiN said...

makin akrab org tu dengan kita makin mudah kita terasa. saya pun penah kak. kawan baik kata 'tin, aku rasa org macam kau ni sampai bila-bila tak de lelaki nak' sangat keji dan makan masa bertahun tahun nak hilang kecik hati tu. mungkin sbb masa tu baru form4, tak matang, childish. tapi sekarang dah ok. kalau orang cakap macam tu lagi, saya jawab 'apa kau ingat kau tu cantik sangat ke??haha(tapi dalam nada bergurau la)

*wag terlebih komen ni haha

~LP Lum~ said...

badak : huhuhu... bnda dah terjadi.. so xblh nak ubah.. walupun memohon 1000 kemaafan, ianya tetap terluka n terasa... :)

fatin : ahaks~ very d laser gak eik... akak penah kena sembur ngan ayat mcm 2 dulu.. memula ambik port gak.. terasa.. tau ar org yg berckap tu cantik molek.. but dia mmg xpatut nak ckp org len mcm 2 kan?? :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)