Tuesday, March 23, 2010

Cinta Yang Tak Di Restui


Salam n eelloopp pasa semua~
hari ini hari Selasa.. Hari ke2 dalam minggu yang ke-4 bulan yang ke-3 dalam tahun 2010 ini.. (skema sungguh ayat aku arie ini) ;p
korang apa khabar?? sihat ar hendaknya.. :)
macam aku yang semakin hari semakin sihat.. nak diet tapi selalu aje terkantoi ngan makanan yang best2 nie... :p
atie lak semakin arie semakin senang.. al-maklum ar, gaji pun dah dekat2 nak memasukkan dirinya ke dalam akaun aku.. mau tambahkan dana tuk membeli camera idaman kalbu... :)
(bila ar agaknya aku dapat merasa akan nikmatnya camera itu??)

ok ok.. tak mau ar melalut tak tentu hala dan pasal.. nak citer pasal cinta yang terlarang.. agak2 korang ar, kalo korang sebut cinta yang terlarang nie, sure korang terpikir akan cinta sesama jenis kan?? ada tak korang terpikir cinta yang terlarang nie pun boleh gak terjadi pada pasangan yang NORMAL jenisnya?? :) 

hah.. arie tu aku ada mendengar lagu dari kumpulan ST12 lagunya Cinta Yang Tak Di Restui.. (Klik kat Sini)
apa kena mengena ngan Cinta yang terlarang lak?? sebenarnya, maksud yang hampir sama.. kedua-duanya pun cinta yang mendapat tentangan.. sama ada dari family mahupun daripada keadaan sekeliling.. contohnya taraf pendidikan, status ekonomi, status empunya diri sendiri (duda/janda/balu) dan tak kurang juga rupa paras...

macam aku pernah buat entry mengenai Ini.. aku pernah lalui akan nya.. apabila cinta yang tak di restui oleh family.. aku pun tak tahu apa sebab munasababnya.. yang aku tahu, kami sama2 di restui dari family masing2... sedey?? memula aku sedey.. sedey sebab impian aku tak tercapai.. tapi, bila aku pikir2 kan semula.. aku pasti ada sebab kenapa dan mengapa family kami menghalang perhubungan kami.. mereka ibu dan bapa dan mereka inginkan yang terbaik tuk anak2 mereka..

mula2 aku cuba memberontak.. aku langgar larangan parents aku supaya jangan ada hubungan cinta lagi dengan si dia.. aku ingkar hanya kerana aku masih algi sayang akan si dia.. hingga lah pada suatu hari, aku mendapat tahu akan berita yang amat perit tuk aku terima.. dia telah mempunyai insan lain...

hatiku macam mahu gugur... jantung dan dadaku ibarat mahu pecah.. aku pitam.. aku sedey.. aku jadi menyampah pada diri aku sendiri.. aku cuba tersenyum sewaktu aku mendapat khabar tersebut, tapi dalam hati, tak ada siapa yang tahu betapa aku teramat sakit.. aku menyendiri.. aku kurung diri aku semata2 tuk aku pulihkan diri aku sendiri.. aku menjadi pelakon yang Maha Hebat tika itu..

akhirnya, pada suatu malam, saat aku menyerahkan diri aku pada Pencipta ku, aku pasrah atas apa yang terjadi.. aku maafkan apa yang telah aku lakukan serta dia lakukan.. aku mohon petunjuk agar aku di berikan peluang sekali lagi tuk aku menenangkan diri serta pikiran aku.. dan.. alhamdulillah... malam itu aku tido dengan selena-lenanya.. seperti seorang yang terlalu penat.. hinggakan mak aku kata aku tido ibarat seorang bayi.. setenang-tenangnya.. mak aku tak pernah lihat aku setenang itu sewaktu aku tido..

dan keesokkannya, aku bangkit semula dengan 1000 semangat serta kekuatan yang baru.. aku menjadi seorang yang selalu positif dalam apa jua yang aku hadapi.. kenangan bersama2 dengan si dia sentiasa ada dalam diri aku walaupun aku tak pernah cuba tuk membuangnya.. :)
aku tak pernah berdendam dengan si dia.. aku sentiasa doakan agar si dia akan bertemu dengan insan yang lebih baik dari aku.. kerana aku ingin kan si dia bahagia seperti yang kami impikan dahulu walaupun bukan aku di sisi nya.. :)

dan bagi sesiapa yang mendapat tentangan dalam perhubungan mereka, aku nak korang tahu yang ibu bapa kita sayang akan kita dan inginkan yang terbaik buat kita.. mereka bukan membenci kita hanya kerana pilihan kita tak di restui.. cuba letakkan diri kita dalam diri ibubapa kita dan kita akan mengerti kenapa serta mengapa mereka lakukan begitu pada kita..
percayalah yang mereka lebih mengetahui apa yang terbaik wat kita.. berkorbanlah tuk mereka selagi hayat mereka.. kelak bila mereka telah tiada, baru kita akan menyesal.. :)

- gubahan ceritera ini dari seseorang yang menceritakannya pada aku.. -

ps : Perit.. Pedih.. Sakit.. Segalanya Aku Tanggung Sendirian.. 






Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

8 comments:

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.akak, terkenang kisah dulu ke? ;p

umi_e said...

Salam... perhubungan yang tidak direstui oleh ibu-bapa akan sukar mengecap erti bahagia :S

sI tEDI said...

Alhamdulillah..

restu itu ibu segala kebahagian..

~LP Lum~ said...

intan : hehehe... kami senasib... :))

umi : wasalam... huhuhu... btl3... walaupun berat nak tima kenyataan itu... :)

tedi : hehehe... aku kena cari restu ibubapa aku ar skang nie ted... :)
doa2 kan ar aku eik...:p

~ mizzAmy ~ said...

for me, restu dari parents amat penting. sebabnya, mereka nak yg terbaik untuk anak merek kan?

~LP Lum~ said...

amy : yup... dlu xphm sbb nak ikutkan rsa atie aje.. now, makin memahami... :p

dotblogspotdotkom said...

pakcik dolu masa nak kawen... mak pakcik kata... pilih la sendiri.. sbb yg nak kawen nye kamu... kang kalu mak berkenan.. aku plak x suka... lagi susah.... huhuhu

parent mana nak anak mereka merana.... tp anak nih x paham2... huhuhuuh

tp ada juga parent yg ditaktor..huhuhuh

~LP Lum~ said...

pokcik : huhuhuhu... tau xpe.. tp kita anak2 gak yg xngerti akan mereka kan?? :p

ada ke pokcik mak bapak yg ditaktor?? igtkan dlm drama aje... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)