Tuesday, June 22, 2010

Bangkit Lah Semula~



Salam n eelloopp semua~
korang apa khabar?? sihat?? Alhamdulillah... :)
dah selasa dah.. kejap aje masa berlalu.. pejam celik pejam celik dah nak pose dah.. cuti aku pun dah nak kena beku dah bila tibanya bulan pose nie.. :p

semalam, masa aku jejalan kat blog teman2 aku nie, aku jumpa ayat yang kat atas tu.. aku copy then aku nak share ar ngan korg.. :)
sebenarnya ayat tu aku tak tujukan pada sesape pun, cuma aku tertarik ngan ayat tu dan aku ingin jadikan ianya seperti peringatan buat diri aku... :)

benar kata ayat2 tu, tapi semuanya bergantung pada individu gak kan?? mungkin ada yang akan ingat dan mungkin gak akan terus melupakan kerana sebab2 tertentu.. aku tak mau komen apa2 mengenai benda nie.. :)
aku hanya ingin share ngan korang aje.. :)

minggu lepas aku ada chating ngan seorang teman aku di FB mengenai perkara2 macam nie.. dia mengalami trauma yang agak teruk di sebabkan terputusnya hubungan di tengah jalan.. bercinta dengan sahabatnya dan kemudian bila berlaku perpisahan, persahabatan jua terputus.. owh.. amat kesian.. hingga skang dia amsih tak mampu nak melupakan apa yan pernah terjadi antara mereka berdua.. 

tapi, aku tau dia mencuba untuk melupakan cuma dia tak kuat tuk berbuat demikian.. tak sekuat zahiriah dia.. hatinya terlalu remuk ngan perpisahan itu.. aku seperti merasa akan kesedihan nya.. aku cuba menyelak semula kisah2 aku dulu, alhamdulillah.. aku masih di berikan kesempatan tuk berubah.. di berikan kesempatan tuk bertemu ngan insan yang benar2 membuatkan aku jatuh cinta semula.. di berikan kesempatan tuk merasai akan kebahagiaan.. walapun kami berjauhan.. :)

dan aku jua di berikan kesempatan tuk mencoretkan ceritera2 sedih dan pengharapan aku di suatu ketika dahulu dan ceritera kebahagiaan aku pada waktu sekarang ini.. aku di berikan kekuatan tuk berdiri semula selepas kejatuhan yang lepas.. di berikan peluang tuk berdiri semula walaupun pada mulanya aku ak yakin akan kemampuan aku tuk berdiri.. bukan nak kata berlari semula, tapi tuk melangkah setapak demi setapak jua aku rasakan aku tak mampu.. tapi, aku teruskan tekadku.. aku bulatkan nekadku, aku kumpulkan semula kekuatanku.. demi insan2 yang inginkan aku kembali semula. demi insan yang aku sayang.. demi insan yang bernama En.Cinta, demi insan yang bergelar My Best Buddy Mr Dude, demi kakak ku Prince Adnil dan my lil sis serta demi diri aku sendiri, akhirnya aku berjaya.. :)

aku bersyukur sangat2 pada Ilahi kerana memberikan aku kesempatan dan peluang itu.. pada teman aku itu, aku harap kamu jua akan kembali kuat.. aku tahu kamu kuat.. aku tahu kamu mempunyai semangat yang jitu tuk melupakan apa yang telah terjadi.. aku sentiasa mendoakan kamu dan aku jua mengharapkan agar kamu akan kembali seperti dulu.. :)

dan pada sesiapa yang pernah terluka kerana C.I.N.T.A ingat ar, tak selamanya kita akan terluka.. tak selamanya kita akan derita.. tak selamanya kita akn terseksa dengan kenangan2 silam.. bangkit ar semula kerana perjalanan hidup kita masih jauh laie tuk kita berhenti.. dunia ini masih luas tuk kita terokai dan alam ini masih indah tuk kita nikmati... :)

ps : Ingin Bertemu Semula Dengan Kamu En.Cinta.. Tapi Bila Agaknya?? ^.^ 

Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

10 comments:

♥ Xett Hereen ♥ said...

hehehee.
bes entry neh.


perenggan terakhir tuh mcmnaknanes je bace.
uhuk2.

baru break!!
buwarghhh!!!
T________T




*nak ekot jupe en.cinta gak. kuikuikui*

♥ Xett Hereen ♥ said...

ouh sambong lg pasal pic tuh.

tapi kalu dia xpnah mhargai kite?
huhuhu,

sedey sedey sedey


T______T

Unknown said...

xett : huhu... tumpang sedey lak dgr kamu bru pas broke up... :(
xpe ar dik, yang penting kita epy walaupun cinta tu xde.. insya Allah kita boleh laluinya.. ambil ikhtibar... :)

kalo xdi hargai, better tinggalkan aje.. :)

Lady ZubaidaH said...

I pun pernah break up.Apabila dugaan menimpa kita mesti sentiasa berfikiran positif dan banyak berdoa.Berbaloi ke kita sedih sedangkan ex kita bergembira dengan orang lain???Ketentuan Allah adalah yang terbaik untuk kita....

Unknown said...

zue : yep.. berbaloi ke kita sedey sedangkan dia ngah epy.. (walaupun kita xtau yg dia benar2 ke ngah epy) :p

PuanPepel said...

kita akan bertemu dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan yang betul....
hargailah pertemuan tersebut walaupun perpisahan yg berlaku adalah menyakitkan.... kerana pasti ada hikmah di sebalik perpisahan tersebut..pasti ada pengajaran berharga untuk pedoman masa hadapan...


~saya bersyukur untuk perpisahan yang pernah berlaku.... sebab tanpa perpisahan tu..saya takkan rasa pertemuan yang terlalu indah sekarang......


~~ haha...cam skem gila ayat...

~ mizzAmy ~ said...

sebab tuh lah kita kena hargai orang yang sayang kat kita kan? if masing-masing berusaha untuk jaga hubungan tuh, insya-Allah akan kekal selamanya..

Unknown said...

miera : ahaks~ ayat yg skema tu membawa maksud yang mendalam tu dik wei... :)

amy : setuju... kalo masing2 pndai jaga dan percaya antara satu ngan yang lain, insya Allah akan berpanjangan... :)

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

ALLAH lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita.... huhuhu

Unknown said...

pokcik : btul3... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)