Wednesday, June 9, 2010

Bersediakah Anda Dengan Sebarang Komitmen?? ^_^

Salam n eelloopp semua~
hehehe.. korang apa khabar?? ada sihat?? makin sihat?? aku doakan moga korang semua dalam keadaan yang amat sihat dan epy2 sokmo... :)

ok, ar.. tajuk nie aku dapat daripada salah sorang teman aku di Karisma dulu.. dia tulis status dia macam nie "Apabila Lelaki Takut Pada Komitmen..." 
- Kredit 2 Cik Ctiey sebab memberikan aku idea nak menulis dan share kat sinie - :p

so.. aku pun nak share ar ngan korang semua pendapat aku mengenai benda nie.. :)
mungkin pandangan aku nie ada yang tak setuju, tapi macam aku katakan itu hanya pandangan aku aje.. kita kan rakyat Malaysia, bebas menyuarakan apa jua pandangan.. (tetiba lak masuk bab patriotik) :p

tak ada ar, bagi aku.. andai sesorang lelaki itu takut akan sebuah komitmen maka bek tinggalkan aje ar dia dan anda perlulah cari lelaki yang lain.. sebab apa aku cakap macam tu?? sebabnya lelaki jenis nie hanya nak "fun" atau "seronok" aje.. dorang bukan nak serious ngan kita pun.. so buang masa aje kalo kita masih laie terus menerus ngan lelaki jenis macam nie.. betul tak?? :)

cuba korang bayangkan eik, andai korang masih dengan lelaki yang jenis macam nie, samapi bila2 pun dorang tak akan bagi sebarang komitmen ngan korang.. korang gak akan buang masa masih lagi mengharapkan komitmen daripada dia.. 

walhal bagi dia, komitmen hanya suatu perkara yang amat menyukarkan kerana, bila dia dah mengikat komitmen ngan korang, mereka dah tak boleh nak berfoya2 macam dulu.. itu salah satu sebab mengapa mereka tak nak memberikan komitmen pada korang bila korang minta sebarang komitmen.. 

macam situasi salah seorang teman aku nie.. dia sanggup setia pada mamat nie selama hampir 4 tahun.. then mamat nie macam sorong tarik tali aje lagaknya.. langsung tak ada sebarang hint yang menyatakan yang dia nak sebarang komitmen ngan teman aku nie.. 

bukan ke membazir masa selama 4 tahun hanya dengan bersama2 ngan sesorang yang lagsung tak memberikan apa2 jua hint?? sedangkan ada seorang laie mamat yang benar2 ingin memberikan komitmen pada teman aku nie.. 

tapi di sebabkan teman aku nie "buta" pada mulanya, hinggakan menolak mamat yang laie sorang nie semata2 kerana mamat yang tak mo bagi komitmen nie.. sampai ar teman aku nie menyesal kerana setelah 4 tahun baru dia "celik" yang mamat di sanjung tu, langsung tak memberikan apa2 komitmen pada dia.. nak kembali pada mamat yang laie sorang, mamat tu dah pun punya keluarga.. so apa kes?? menyesal tak sudah ar teman aku tu... 

bukan aku nak cakap lelaki aje yang takut pada komitmen nie, kaum hawa pun ada yang takut pada komitmen.. takut tak dapat nak berfoya2 bila dah stick ngan sesorang... :)

bagi aku mungkin ada yang mengatakan yang takut memberikan komitmen sebab nak cari yang lebih baik atau yang terbaik ar, fobia dengan kisah silam ar, nak menguji ar atau apa jua ar alasan2 yang tercipta... :p

apa pun, tepuk dada dan tanya ar iman.. sudahkah korang bersedia memberikan sebarang komitmen pada insan2 yang korang sayang?? sudahkah korang bersedia bekorban segala keseronokkan berfoya2 apabila sesebuah komitmen itu di bina?? atau sudahkah korang bersedia mental dan fizikal?? :p

so.. apa pulak pendapat korang?? kongsi2 kan ar ngan aku gak.. nak gak tau pendapat di sebelah lelaki atau pompuan yang takut akan komitmen nie.. kalo ada ar.. :)

ps : Sudahkah Aku Bersedia Memberikan Komitmen Aku Pada En.Cinta?? :)
Jawapan Aku : Alhamdulillah~ ^.^





Terima Kasih Kerana Sudi Menziarahi Dan Membaca Di Teratak Numb Gurl'z.. Segala Entry Dan Gambar Gambar Adalah Hak Milik Sah Tuan Teratak Kecuali Yang Di Nyatakan Sahaja.. Harap Maklum.. ^^

11 comments:

myQza said...

aku?

ehMmmmmm.
camne nak jawab/

x leh naj jawa.
eh! adakah itu tandanya aku belum bersedia?

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

CINTA itu boleh membutakan orang yg sedang bercinta....

maka.. seme nye indah belaka.... tp lihat lah dgn akal yg waras....

Unknown said...

tedi : hehehe... mungkin.. sebb aku pun xboleh nak jwb sebabnya aku jua belum benar2 pasti akan komitmen yang bakal aku berikan kelak... :)

pokcik : wow.. amacih pokcik.. nasihat yg bgus sgt tuk mereka2 yang sedang bercinta... :)

Lady ZubaidaH said...

I memang compom belum boleh beri komitmen....Linda siapakah jeng jeng itu??

PuanPepel said...

sy..?
suda!!


nak kawen!!!!!! hahaha..gedix lak ai...

hehe

m4rilyn said...

aku lak...

kejap rasa ready kejap rsa tak ready
tp other half aku banyak buat aku rasa ready

tp..tah le..takot pun ade.

Unknown said...

zue : heheeh.... btl3.. sma ar kita.. :)
jeng jeng jeng itu biar ar rahsia... :p

miera : wah2.. sudah mau kawen upanya.. dia yg berbunga2 dikatakan akak lak eik?? :))

m4riln : hehehe.. sy benar2 xready laie.. :)

Qiez AR said...

Alhamdullillah kiranya kamu sudah bersedia sis..
kalau lara, mungkin tidak. lara paling takut dengan komitmen. sbb bila dh cuba komited dgn ssuatu @ seseorg bawak pd kegagalan berkali2..jd serik. dan takut. dan putus asa jugak.

Unknown said...

lara : hehehe.. blm masa laie ar dik... :)
tau xpe.. memang takut, serik.. tapi idup kena truskan dan pasti ada komitmen yg baru... :)

dumbdeaf said...

hurm..nice entry,,

well as for me..im eager to get a baby..har9 but I dont want any relationship..mean no commitment..

but its really hard to explain to others bout the things..sounds so crazy but for me its reality :) more days to go, more things to do in future..hopefully the day will come and everything will be fine..;) insyaALLAH amin..

n for u babe..believe whatever u feel as love is miracle to make life more beautiful and adventure!:)

Unknown said...

azue : heheheh.. insya Allah everythings will be fine... :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
PoKcik Dot yaNg BaGi

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Nie Award Yang Di berikan Oleh Cik Siti Zubaidah

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Dak Miera :)

nUmb GurL'z AwaRd :

nUmb GurL'z AwaRd :
Award Yang Di Berikan Oleh Kak Yasmin.. :)